Lite bilder på råttorna
Börjar med denna bild, Ronja Min lilla dubbelrex. hon är så rolig för allt som finns i hennes huvud är äventyr. Hon rymmer,hoppar,springer. Hon är mycket nyfiken och springer gärna fram till hunden och katterna, katterna gör inget som tur var för Ronja hon är tydligen inte rädd för något, hon är så rolig :)
Vilket gigantiskt öga

Tror det kan se ut så pga att de inte har päls eller väldigt lite päls där :)
Hon var söt iaf…

Jag har hört med många uppfödare m,m och då står det högst 3 kullar.
Man kan ta tre, men eftersom en kull är mycket slitsamt för henne hona bör man inte ta mer än två, jag skulle faktiskt säga högst 1 kull per hona men tanke på påfrestningarna. Men om man däremot har dåligt med bra avelsdjur kan man ta två, men tre tycker jag är ör mycket.
Man ska avla med sunt förnuft och inte avla mer bara för att andra uppfödare säger att det är okej.

Den honan blev det så med, har inte tänkt det med de andra, min åsikt över det är att man ska tänka och se om honan orkar m,m dock var hon ca 4 mån när hon fick sin första kull, jag vet att det var dumt gjort så säg inget om det. jag visste inte bättre fören en uppfödare berättade för mig hur gamla de skulle vara m,m
Alla honor är olika och vissa kanske bara får 1 kull eller andra 2 eller 3 vissa kanske inte få något. sånt vet man ju aldrig fören dom dagarna kommer.

Väldiga fina :D

Tackar :)