haha, ja rätt dåliga bilder, men de är så springiga än, och lilla siamesen vill inte gärna komma ut…än…

Vad är det för bur du har? Behöver en ny bur nämligen till mina småttingar och blev lite nyfiken på din, när jag såg den runda kanten på nån av bilderna:P

har du nån bild på hela buren? :)
Vet du måtten på den buren?
Den är typ 90x50x30 har jag för mig, så ingenting för annat än bebisar. "Medium birdcage"
Ok. Jag har sett en liknande, fast större. Gillar det välvda taket.
Det gör råttisarna också ^-^ De klättrar upp och ner i det XD
Vad är det du använder som hyllplan? Jag funderar på att köpa en stor fågelbur, men undrar om den är svår att inreda, då inga hyllplan finns…
Jag kör med hemmagjorda hyllplan eftersom jag tycker det blir så mörkt (skuggigt) med färgad plast. Jag har stark genomskinlig plast som är utsågad i specifika mått (gjorde mallar i papp först för att se vad som blev bäst), och sen borrad i hörnen och fasthängda med ståltråd. De vita "plupparna" är häftmassa som jag satt runt de vassa ändarna på ståltråden så att råttorna inte ska göra sig illa. Ska göra såna hyllor till voljären också :)
Hihi.. lilla plutten :-D
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Så såg och borr… Var fick du plasten ifrån?
Upphittad :) Var en gammal skylt från en restaurang eller nåt…så ja, jag vet egentligen inte var jag ska tipsa om var du kan hitta, mer än att hålla utkik vad folk slänger…
Var förresten inte vanlig såg, utan maskinsåg…och en snäll pappa som hjälpte mig (jag har typ nada verktyg själv…).
Kanske funkar med plastbrickor också, om de har rätt mått… Eller så blir de söndergnagda
TAck för tips
Plastbrickor går jättebra tror jag :)
inga problem ^-^
zickan, tror du att celebration kan vara self? Hon verkar inte ha några vita tår eller så som det ser ut nu i alla fall, och en jämn svart färg, men, du vet kanske?
haha jag måste verkligen bestämma namn på dem, nu går de tillfälligt under Skrutten, Trollet och Pyret XD

Fin fina små bebbar!!
Aaaw, mysflickor ^^ De trivs hos dig ser det ut som :D Jättefina bilder också, jag hade otroliga problem med Hilfie när hon bodde hos mig, men så har jag inte bäst kamera i världen heller :P
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess
Plexiglas borde nog också funka? :P
Det är nog plexiglas jag använt…men är dålig på att använda sakers riktiga namn tydligen XD
Nu har ÄNTLIGEN lilla siamesen vågat sig ut ur buren av egen fri vilja! Har lyft ut henne ibland och suttit med henne för att hon inte ska bli helt skygg, men hon har hela tiden visat ett totalt ointresse att gå utanför buren. Men idag kom hon äntligen ut tillsammans med de andra på soffan och lekte! *glad*
Vilka extremt söta tottar! :D Och smart idé det där med plexiglashyllor!
(Du skulle nog kunna plocka bort saltstenen ur buren :) Vad jag vet har råttor ingen användning för den :))
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#31 Tack!
Haha ja, salt- och kalkstenar är borttagna sen bilderna togs. De gillade att klättra på saltstenen, men får ju i sig tillräckligt med salt från maten de äter, så den fick ryka. Kalkstenen tyckte de jättemycket om att gnaga på, men fick höra att de kan orsaka njursten, och då rök den fort som fasen. De har hela nötter med skal att gnaga på nu istället. ^-^
Oh, okej! ^^
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

så saltsten är inte nödvändigt alls?
#34: Precis lika nödvändig som för oss människor, det vill säga inte alls. Eftersom de får samma mat som oss så får de allt salt de behöver, och antagligen lite till då människor ofta översaltar.

oki:)
Meeeeeeen nu är det nåt knas med servern…lägger upp resten av bilderna ikväll.
Varför kan jag inte posta fler bilder i den här tråden? Får bara errormeddelanden :(