Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 458 ggr
Skabbilusk
0

2 råttbäbisar sökes

Hej!

Vi har nu bestämt oss för att skaffa råttor. Jag har kollat runt lite på internet och sådär. Men jag hittar ingen som säljer råttor nära eller i jönköping.

Jag har fått läsa här att man inte ska köpa råttor i djuraffären.

Så nu undrar jag om det finns några råttbäbisar i närheten ?

[veralera]
0

Jag har verkligen hur många råttungar som helst som jag ger bort för en symbolisk summa(det ger otur att ta djur gratis! ;D) till en påläst och djurvänlig människa (antar att du är en sådan om du haft råttor innan…

Bor Malmö men ska upp till stockholm med bil nu i årsskiftet. Så kör förbi jönköping (har jag för mig?) kan ju skicka lite bilder till dig och så ifall du är intresserad? Har någon bur jag kan ta med mig billigt också TROR JAG om det är av intresse… Alla råttorna har supertrevligt temperament och trevliga föräldrar. Mitt enda krav är att de ej avlas vidare på, då föräldrarna kommer till mig som akuthem och har inget info om deras förflutna (anledningen till att man inte ska köpa råttungar från djuraffärer… man vet aldrig deras bakgrund…), men alla föräldrar är supertrevliga, gosiga och friska. Inga ungar har visat några symptom på sjukdom heller.

Skabbilusk
0

Det låter helt underbart om du kunde köra förbi här!

Nej jag har faktiskt aldrig haft råttor förut. Jag har aldrig fått för min mor, hon tycker inte att det är så trevliga djur.

Men jag har iallafall velat ha råttor väldigt länge och hängt på iFokus iallafall ett år.

Sen har jag även min flickvän som har haft råttor innan och går djurvård.

Bur behöver vi ingen, vi ska åka och hämta en imorgon. Det är en ombyggd bokhylla som en tjej har gjort. Skit stor och skit fin!

Du får jätte gärna skicka några bilder! :)

[veralera]
0

Haha ja oj det var jag som var trött och läste lite snabbt… Tyckte det stod "skaffa råttor igen" xD Men jadå man kan ju vara bra fastän man aldrig haft råttor innan:)

Har inga höjdar bilder just nu, är hos mamma och pappa… Om du skickar din mail så mailar jag nästa gång jag är vid datorn, annars skicka ditt nummer i ett pm så smsar jag bilder ikväll:) har några bilder i djurhem.ifokus under rubriken "råttungar söker hem" eller nåt, annars lite också i "mus i råttas hus" här på råttor.ifokus (en av kullarna, finns 3…)

Vad är ni intresserade av, honor eller hanar? Hur många?

Skabbilusk
0

Ja jag hoppas det iallafall! :D
Jag har fått egen lägenhet nu men har inte kunnat skaffa råttor innan för att jag har bott med en kompis och vi har ett omplaceringshem för katter.

Men nu när min kompis flyttar ut och min flickvän in, så kommer vi får ett helt stort rum över. Som nu är mitt sovrum. :)

Vi är intresserad av två stycken honor.

Jag skickar mitt nummer i ett pm! :D

[veralera]
0

Då hör jag av mig ikväll med lite bilder:) Hur dags går ni och lägger er? Ska hem nu väntar bara på min pojkvän… Så jag inte smsar och väcker dig… Eller ska jag vänta till imorgon?

Skabbilusk
0

Vi går och lägger oss om några timmar. Så det är ingen fara! :)