Vinnare av Luciauts. sökes!
Hejs!
Eftersom jag är så stolt över mina pälsklingar efter denna utställning söker jag nu efter er andra som fick priser!!
Lägg gärna upp en bild på priserna och råttorna som vann och skryt lite ni med. :D
Passar också på att tacka Nicciz för att hon är en underbar tvåbenting som lyckades få ihop en riktigt bra och trevlig utställning. Vill även tacka utställarna för att ni är tålmodiga och förgyllde dagen med fina råttor och ert sällskap. (Nu låter det som jag håller ett oscars-tal, inte meningen, men det är viktigt att inte glömma bort att det krävs en del folk för att lyckas)
Jag saknade dock några stycken på utställningen men jag hoppas på att få se er nästa gång!
PS Hoppas att alla tog sig en god pepparkaCka…. ;)
Vi fick kanske inte några rosetter men stolt ändå. Alla ja hade med fick 1 eller A. Belladonna från ladyinred låg på gränsen mot Ab pga att hon var så liten för sin ålder.
Lady's nalle från min trav kull fick första pris i standard för senior.
Hellsbells från min acdc kull fick också första pris i standard.
Zayas eine verra fick första pris i standard junior. Han fick även hederspris för domarens favvorit i pet.
Mest stolt är jag över min reise reise som från att ha skadat sin rygg så gravt att inte kunna gå, äta eller tvätta sig för ca 2-3 mån sedan till att chocka domaren i pet om att det är samma råtta. Fick beröm för hans underbara storlek och hull som han ändå hade trots allt som hänt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

PetClass- Åsa Hellman (Seniorer) & Gail Adam (Juniorer)
- SPSA Tezzlans For Your Eyes Only blev senior hona 1:a
- Tezzlans The Spy who Loved Me blev senior hane 2:a
- Tezzlans Dare Devil blev junior hane 3:a
- Tezzlans Bob-Omb blev senior hane 4:a
- Bond-kullen tillsammans med sin mamma GP Asterixin Vilja blev Bästa Avelsgrupp
- Tezzlans Happy Hawaii blev Guld Pet
Standard
- Tezzlans The Spy who Loved Me blev BIS 2:a med Cert och fick då titeln Champion
Agility
- GP Tezzlans Happy Hawaii blev 1:a i A-klassen
- Tezzlans Black Lightning blev 3:a i A-klassen
- GP GA Asterixin Vilja blev 1:a i A-klassen
Är så fruktansvärt stolt att Spionen lyckats bli champion då han bara varit utställd på två utställningar. Jag har aldrig fått den titeln på någon av mina råttor och jag har ställt ut i ca 6år. Jag blir ju ännu mer stolt över att han är en Tezzlans råtta till råga på allt! :D

Va kul Zickan att det gick bra för dina råttor. Jag trodde ju att vi aldrig skulle få se dej på utställning ;) Jag hoppas verkligen att du fått mersmak av det och kommer fler gånger. Nu när du kännt på det här med utställning kanske du kan regga din uppfödning också! :D
Nja. var på resande fot från torsdagen och skulle inte ens kommit hem om inte sara körde mig. Väldigt stor påfrestning på råttorna och hunden :-/. Och det faktum att jag jobbar 3-4 helger i månaden. Så om det blir fler vet jag inte.
Orkade inte ens gå runt i salen heller, var även aldrig utanför dörren. Var så trött. Satt mest och stirrade på borden framför och geten tog hand om min hund.
Stort Grattis till er!
Har ni mera foton så lägg upp dem för sjutton! (får ta mig i kragen o följa med nästa gång…)
Hellsbells från min acdc kull fick första pris i standard. Sjukt fin svart tjej utan rost och hon är snart ett år. Skulle fått cert om det inte vore för att hon har lite för mycket vitt på tassarna. Hon gav även upp mot slutet av utställningen och blev pipig. Inte så bra när vi skulle ut på slutet till pet domaren. Men det gick ändå.
Grattis!!! =)
Hälsningar Anna med pälsklingar!

Åh vilka fina råttor! Grattis alla ni som fick pris!
Å ett extra grattis till dig Jessica för framgångarna med underbara bond-kullen :) Har ju haft en av dom underbara här hemma så jag gläds med alla syskon :D
Min fina Frank blev petdomarens favorit.
Alla tre fick Apris i pet, och två av dom clearround i agility, varav en gick till moment två. Tredje råttan blev diskad för att hon hoppade ner för tidigt från vippbrädan. Eller ja, det var ju mitt fel.
Fick med mig två bebispojkar hem också. Helt underbara <3
Wii, grattis!! =D

Jag är helt säker på att det måste finnas fler rosett-råtteägare från Lucia på detta forumet!!! Vart är ni?!? *nyfiken*

Grattis förresten till er som har så fina råttor. Va stolta!
Potku fick väl en hel del. Men hon är väl aldrig på internet.

Min kille Murdoc (Shannaras Slokas) blev pet junior hane 2:a
Ställde även Bonsai (Shannaras Death Note) som fick A-pris.
Putt!
Är avundsjuk att jag inte kunde åka dit. Så fina råttor :)
Kan råttor bli uts champion? hur går det till? :)
Ställer ut hundar så jag tänkte om det är likt det, med 3st Cert menar jag? (om man nu kan bli CH :P)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

För att den råtta skall bli champion så måste råttan ha fått två A-pris i Pet Class och två certifikat i Standardklass utdelade av två domare. Minst ett certifikat samt ett A-pris ska vara taget som senior. Den grön-röda rosetten på min bild är en champion-rosett.
Sen finns det en hel del andra titlar som en råtta kan få:
Grand Champion (GrCh): Tre A-pris och tre certifikat utdelade av två olika domare. Minst två certifikat och två A-pris ska vara tagna som senior.
Silver Pet (SP): Fyra A-pris utdelat av två olika domare. Minst två A-pris ska vara tagna som senior.
Guld Pet (GP): Sex A-pris utdelat av två olika domare. Minst fyra A-pris ska vara tagna som senior.
Grand Pet (GrP): Tio A-pris varav minst åtta tagna som senior.
Silver Agility (SA): Fyra clearrounds.
Guld Agility (GA): Sex clearrounds
Grand Agility (GrA): Tio clearrounds.
Agility Champion (ACh): Två certifikat av två olika domare varav minst ett certifikat i klass B som senior.
Agility Grand Champion (AGrCh): Tre certifikat av två olika domare varav minst två certifikat i klass B som senior.
(texten hämtad ur SRS-utställningsbestämmelser)
Junior: 5 veckor till 5 månader