Hornbach voljär säljes!
Som rubriken lyder; har en hornbach-voljär här hemma till salu. Den är nedmonterad och ihoppackad i orginalkartongen, därav kan jag inte ta måtten på den. Någon annan med likadan bur kanske kanske kan hjälpa till med måtten?
Använd i ca ett år, en riktigt bra bur faktiskt!
Det saknas en skruv på taket (den fanns inte med när jag packade upp buren), men det påverkar inte alls.
Alla delar är skurade och rena.
800 kr.. hämtas i Svedmyra, Stockholm.
PMa eller skriv i tråden vid intresse, jag är inte så telefonglad av mig :)
/Gaia
Jag är jätteintresserad! Bor också i Stockholm.
Jag ska precis stänga på jobbet nu, PMar dig så fort jag kommer hem!
Okej, eftersom du svarade först så får du förstatjing då ;)
Jag har en sådan, den är ca. 140 hög, 65 bred sidan med luckorna, och 55 djup innåt. Superbra bur med stora och bra luckor :)
Om mikeiko inte köper den så finns jag som reserv köpare :)
#4 Tackar för måtten!
5# Jajemän, ska ha det i åtanke ifall hon inte köper den!
Nu kan tråden stängas, buren är köpt!
(Haha spenderade evigheter att försöka sätta ihop den utan instruktioner - men jag lyckades! *duktig* Nu sprayar jag svart, och såklart att en burk inte räckte…grr….köpa mer spray imorrn…)
Tack Pony!
Så du fick bort all tejp ändå? Haha!
Du får la visa bild på den när den är klar, tycker jag! :)
Haha jadå, men det var bra att den var väl packat, nåt skogssepe till spärrvakt vägrade låta mig få åka tunnelbana med paketet för att det "var för stort". Jag fick stå och frysa 30 min i effin Skogskyrkogården, pratandes med kundtjänst på mobilen. Visade sig att paket måste vara över 2m för att man inte ska få ta dem på tunnelbanan - och det här var väl typ…1.50? Kortare än mig iallafall, och jag är inte ens 1.70…
Hursom, kundtjänst "hade inte möjlighet" att ringa till spärrvakten och informera honom om gällande regler :/ Så jag fick försöka snacka med honom igen, och han ba "jag ska visa dig här" *knappa på datorn aslänge*. Sen hittade han inget han kunde visa (insåg väl att han hade fel) och började istället säga att "Nä men man måste kunna bära det själv"…
Jag - "Men det är ju BARA JAG HÄR!!!"
Helt sjukt.
Var tvungen att lyfta upp paketet för honom, för att visa att jag visst kunde bära det själv. Han vägrade släppa in mig innan. Heeeelt sjuuuukt! Maktmissbruk royale. Nu bråkar jag med SL om ersättning, och de försöker muta mig med en biobiljett. Skämtföretag :/
VA?! Skojar du?
Jag släpade det där paketet helt själv på pirra från hornbach i fittja till svedmyra ju! Vilken otur för dig :(
Biobiljett? Nej säg att du känner dig kränkt och ska ha ett gratis månadskort!
Jag har fasiken sett folk som fraktar sängar och dylikt på tunnelbana…
Jag vet det var sååå sjuuukt hela grejen!
Jo jag hörde av mig tillbaka till dem och sa att jag är inget barn, de kan inte muta mig med en klubba (biobiljett) samt att jag vill ha kontant ersättning för de 20 min jag spenderade på min mobil med deras kundtjänst och även ett 30-dagarskort. Det borde vara det minsta de kan göra liksom…
Och liksom…en barnvagn tar ju mer plats än vad det paketet gjorde :/
Nu var det klarsprayat! Den står och torkar i källaren…TRE sprayflaskor gick åt!
De vägrar ens betala för 20min från mobil till deras kundtjänst för att DERAS personal inte kan regelverket. Nu är det officiellt, jag hatar SL.
Jag har för övrigt givit voljären smeknamnet "monoliten" som monoliten i filmen År 2001. Den liksom bara står där och är helt stor, avlång och svart, och har sitt eget soundtrack…
daaaam….daaaam….damdam! Bombom bombom bombom bombom…
XD
Hörredu nu tycker jag nog att du får slänga upp en bild på hur det blev när du målat den! :)
Haha ja jag har tänkt göra det, men lyckas glömma av hela tiden… XD
Ska försöka komma ihåg ikväll när jag kommer hem från jobbet!
Var inte detta en till salu tråd?
Det började så ja, sen köpte jag voljären och det hände en massa i samband med det :)
Okej :)
Har lite smådetaljer kvar på insidan som jag kanske ska spraya, samt insidan av taket, vet bara inte om jag orkar…det har ju redan gått åt 3 flaskor XD
Åh vad snyggt! Varför målade aldrig jag den för? Hehe! :)
För att du är helt händig och bygger en helt egen! :)
Va snyggt det blev!
Nu blev jag ju nästan sugen själv att måla min. :P
Tack! ^-^