Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 394 ggr
Tosca
0

Jag ska få en son!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter mycket letande har jag äntligen hittat en liten son hos Langs råttor i Kristianstad. Jag ska hämta honom om 2 veckor då jag åker hem till familjen, och då kommer killen att vara 9 veckor. Bifogar bild på honom från annonsen.

//Tosca

Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

Hanisia
0

ooo…guu vad sööt han ee

bRat-Bags
0

Grattis till den väntade babyn! ;) Vad ska han heta?

Tosca
0

Jag vet inte riktigt än, jag funderade på FitzRoy, Rockall eller Clips. Men jag tänker vänta en stund med att döpa honom, jag får se vad han har för sorts personlighet först…

Mina tidigare rådisar har hetat Ivan (för att han såg ut som en vit sibirisk fjällråtta;), Tetris (för att fortsätta på rysstemat och för att det helt enkelt passade honom), Liten (blev han kallad hela livet ut, även om namnet skulle vara ett temporärt namn så passade det så bra in på honom, han hette för övrigt Mauser officiellt) och Hoppetossen (alltid aktiv och nyfiken samt en stjärna på att klättra och hoppa runt). Mina nuvarande rådisar heter Kassler (matälskare!) och Fender (albino, han ser ut som en fender, kroppen är själva fendern och svansen tampen som fendern hänger i ;)

Portfolio på Flickr

bRat-Bags
0

:) okej!

Bellona
0

söt :) vad är det för färg på krabaten?

Tosca
0

Jag vet inte riktigt, jag tror att bilden är en aning missvisande. Han är beskriven som mörkbrun med vita tecken på magen, så han är nog inte helt svart som min Kassler. Jag väntar med spänning på den lille killen, ska hämta honom tidigast på onsdag. Är samtidigt på jakt efter ytterligare en liten, tycker lite synd om den här killen att komma till två fullvuxna råttor som han inte kan busa omkring lika mycket med som om han hade fått en yngre burkompis. Men vi får se, jag vill gärna ha en kille vars föräldrar har haft hälsomsamma liv, jag har haft lite problem med zoo-råttor tidigare.

//Tosca

Portfolio på Flickr

Ninja
0

Han ser ut att vara mink va? Söt var han iaf. :)

yoijo
0

Grattis!

Jag har hans två brorsor:)

Tosca
0

Oh.. intressant intressant! Du råkar inte ha några bilder på dem?

Portfolio på Flickr

r8farmor
0

Grattis i förskott !

Hoppas allt kommer gå bra med den nya gossen. :-)

Själv väntar jag med spänning på att få bli "farmor" åt två små tösser så småningom.

Den som väntar på nått gott… *L*

/r8farmor