Dödliga Frukterna
Jag skulle vilja veta hur det har gått för de övriga syskonen från Ladugårdens Dödliga frukter! Så här skriver Ladugårdens om kullen:
DÖDLIGA FRUKT-KULLEN Bäbisar födda 26/7-09
E: FinCh Ladugårdens Dödslängtan, s/mi hane. U: Plocka smultron under snö, pew hona
7 bäbisar
Deadly Dragonfruit(A)
Fatal Fig(A)
Killer Kiwi(B)
Lethal Lime(B)
Manslaughter Mandarine(B)
Mortal Mango(B)
Murdering Melon(B)
Älskar mina stora små vänner..

Jag har Killer Kiwi, eller Kiwi kallad här hemma.

Jag föll pladask för henne på Stora Pet. Hon bara satt i min hand och mysryste. Men efter att hon lämnat sin mamma var hon jätteorolig och pipig.
Det fortsatte när hon kom hem. Däremot fungerade hon jättebra att sätta ihop med mina tjejer så jag beslöt mig för att ge henne lite tid.
Hon har utvecklats något aldeles otroligt! Pipandet slutade hon med helt och hon är nu helt avslappnad vid hantering med perfekt häng med indragna bakben! :O Kiwi är tokbusig och väldigt kommunikativ och go. Allt ska undersökas och hon är inte rädd på en fläck.
Dessutom är hon vacker, vacker, vacker!
Jag hade Fatal Fig ända sen han var bebis tills nyligen när han fick flytta till Mia (wintermynta) när jag bestämde mig för att minska ner till bara en flock honor igen. När han kom hit och sen väldigt länge var han väldigt skygg och rädd för det mästa, skvätträdd sådär för minsta ljud, speciellt om man hade honom ute. Ville inte sitta och bli gosad med överhuvudtaget. Men ju mer tiden gick desto bättre o lättare blev han. Så nu mot slutet så var han faktiskt rätt go, han har alltid haft ett jättebra häng och på sistone var han mer social o nyfiken också och ville komma ut och utforska. Han var alltid rätt bråkig med sin burkompis i samma ålder, och när han flyttade till ny flock hos wintermynta så ville han inte komma överens med den gamla flockledaren vad jag förstått av Mia, utan det tog en tid innan dom redde ut det där.
Under mitt virus/sjukdomsangrepp rosslade/lät han i nosen, vilket inte försvann helt men inte var så speciellt mycket heller, utan lite kurr om man lyssnade i nosen liksom.
Mia kanske kan uppdatera om hur han är i nya hemmet sedan. :)
Här är senaste bilden jag har på honom :P
ps, vad får A och B för efter namnen på dom? 

Det står för hane eller hona! A är hane, B är hona. :)
Ja, du har ju berättat att du inte varit helnöjd med honom. Hoppas wintermynta kikar in sen och uppdaterar. Efterosm min Kiwi bytte skepnad från supernervig till skitgo och glad så är jag ju förstås väldigt nyfiken på hur det har gått för alla syskonen.

Ville bara säga att jag hjälpte Johanna att komma på dessa dödliga namn… :D Skitsvårt, men jättekul! Jag ville ha en "Smuthering Smoothie" men det va ju ingen specifik frukt… så johanna gick inte me på det.
Mortal Mango är en helt underbar råtta!
Har Deadly Dragonfruit här. Han är ett enormt knippe busis. Men så underbart pussig. Nästan varje gång jag tar upp honom så pussar han mig :) Jätte mysigt. Vill vara med överallt och titta på å så. Men jag tycker han e lite liten.. Eller så är min andra råtta bara ett enormt tjockt monster :P
Men jag tycker det går bra. Han springer gärna hos en å kollar läget å så. Trivs jätte bra ihop med bebben och han är ju jätte kul att leka med! :P
Åh! Loooovis! Ehrm.. Mortal Mango menade jag. ;)
Haha, Kul med syskon till lilla Lovis! =)
Jag är jättenöjd med henne på alla vis! Hon gick från liten till lite mer långsmal och från ivrig till hur lugn som helst. Detta på bara ett par månader. Hips vips!
Charmtrollstendenserna har dock suttit i så länge jag har känt henne.
Adore her!
Hälsningar Anna med pälsklingar!

#5 Hihi, vad kul! Jag älskar temat!
Då är det alltså 3 stycken som det har gått bra för och en som det har gått sämre för.
Vad väger era frukter?
Min Kiwi väger 308 g vid 5 månader. Hon är musklig och fin, även hon långsmal.
Jag tog med mig Kiwi hem till en vän i Ljusne igår och hon tyckte det var jätteskoj. Hoppade upp ur boxen på en gång och hälsade på alla. Det gillar jag! Oftast brukar de ju vara så oroliga när de inte är på hemmaplan. Nä, Kiwi är en väldigt glad råtta! :)
Lovis vägde 285 precis innan luciautställningen, så jag tippar på liknande vikt som Kiwi väger nu. =)
Har du fler bilder på Kiwi? Eller någon annan fruktägare på sin råtta?
Utmärkande för Lovis är ju hennes enorma (EJ utstående dock) ögon och "långa" öron.. Vore kul att se om det är så i hela kullen =D
På luciautställningen som helhetsintryck gällande Lovis stod; **Stoora ögon.
**Hihi.. Syns ju på bilden ovan vilka rådjursögon hon har.
Ska fota lite mer idag hade jag tänkt..
Kul att det går så bra med Kiwi! =D Bilder bilder bilder ;)

Å, vad fin hon är! Och hon låter så lik min Kiwi! :)
Jag har konstigt nog väldigt dåligt med nya bilder på Kiwi. Kan bero på att hon är svart och blixten på min kamera är sönder.
Men jag ska ta en bild på henne imorgon så kan du få se henne.
Naaw, Lovis tackar för komplimangen!
Kul! Då väntar jag på kommande kort. =D
Nu bombar jag med massa foton på en och samma gång på Deadly DragonFruit aka Deadly

Det ser värre ut än det är.. men de kastade ut lite kattsand på golvet osså hittade de av mitt hår å drog te mattan :P

Naaw så lik Lovis! =D
Fiiiin!!
(och jättekul med kort!)
Naw, den sista bilden är ju bara för söt!
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus