Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 645 ggr
Emelie-tex
0

Hej hej, 2 st bekymmer pojkar..

Hej.

en bekant till mig fick 2 råttor när hennes sambo fyllde år. i April, de har nu tröttnat på dem och vill helst ta bort dem pga olika anledningar, men jag vill göra ett rop för dessa djur.

Råttorna är 2 pojkar, okänd ålder.

Dessa råttor behöver en van ägare då detta är minst deras 3e ägare och ingen av de tre ägarna har varit kunniga utan har hanterat dem mer och mer fel, vilket har resultatet av att de bits när de är i buren.

När de väl kommit upp i famnen är de hur mysiga som helst!

Är det någon som vill ge dessa killar ett hem som varar resten av deras liv?? Och äntligen ge dem lugn och ro att bli trygga med människor?

Jag skulle själv gärna ta dem, men jag har ingen erfarenhet av råttor, och tycker att de förtjänar chansen att komma till någon som vet vad den gör.

Råttorna finns i järnboås (nära Nora-Örebro)

Bilder finns inte på dem från den nuvarande ägaren, dock så kan vi ordna detta om intresset finns, en är svart/brun (enfärgad) och en är vit med svart/brunt huvud.

Allamej
0

Läs här vad en annons ska innehålla.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Emelie-tex
0

Skriver en "extra" annons här nere då

födelsedatum (vet ej)

färg, teckning o hårlag- Svart/brun (enfärgad) vit med svart/brunt huvud. Hårlag, slät tror jag det heter

kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) (vet ej)

faderns namn, (vet ej)

födelsedatum, (vet ej)

moderns namn,(vet ej)

födelsedatum, (vet ej)

syfte med parningen el om det är omplacering anledning det är omplaceringar av anledningarna tidsbrist, bristande kunskap, inget intresse

Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo omplacering- (vet ej)

hur råttan/råttorna är i karaktär,  i flock etc de har bott med olika andra råttor utan problem tidigare, nu är de dock bara 2 (övrigt Se ovan)

pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb (skänkes mot ett bra hem)

ort där råttan/råttorna finns telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)

Emelie-tex@hotmail.com

OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE (inte låst)

HextremO
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag antar att det är dom två råttorna som dom fick av mig..

Kan ge lite information om dom.

Det är en black ambk silvered och en black varigeted.

Jag köpte dom tillsammans med en till råtta på arken zoo i på mars och dom var ungefär 8 veckor då.

Dom var jätte trevliga när jag hade dom, lite skygga men det art bättre med tiden. Anledningen till att jag gav bort dom var att dom mobbade den andra råttan jag hade, och valde därför att omplacera dom för jag varså fest i Micke den andra råttan som åxo var bästa kompis med min gp råtta.

Han som fick dom gjorde dom jätte tama och dom var hur mysiga som hellst, men sen han flyttade för ett par månader sen så vet jag inte alls hur dom har de.. och kan därför inte säga hur dom är nu.

Slänger in en bild på dom.

HextremO
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Micke och rafiki (den till höger är det annonsen handlar om)

Emelie-tex
0

Tack för ifyllnaden :-) jag skriver bara det jag fått veta från nuvarande ägaren.

HextremO
0

okej. Hade jag inte haft tillräckligt med djur och nyss fått jobb hade dom fått flytta hit igen, men just nu finns inte tid för nya råttor.

Emelie-tex
0

#7 nej man ska ju inte ta sig vatten över huvudet :-)