berättelsen om Mio (Mew)
var för en vecka sen runt i shoppingkomplexet utanför staden, och som vanligt gick jag till djuraffären som ligger en bit bort…
och personalen som vid det här laget har börjat känna igen mej som "råttgalningen"
visade glat upp sina små nyinkomna bebisar
och jag såg direkt att bngt inte stod riktigt rätt till med en av hanarna…en liten Pew Dumbo vars ena öga verkade skadat…
så jag fångade in honom (han var livrädd)
och tog mej en ordentlig titt på honom, och visst var han blind på ena ögat…
och enligt personalen hade han inte haft det imorse (vilket jag inte tror alls på)
så jag diskuterade en liten stund med personalen, och de erbjöd mej att få ta med honom hem gratis, vilket jag gärna gjorde,
och den lilla grabben är född i slutet av mars, men är pytteliten, och han beter sej som om han har svultit hela livet :(
men han är en mkt speciell liten grabb som gör framsteg dag för dag och blir mer och mer trygg bland människor 
*bild kommer*
You can't spell Bitchy without Itchy
låter som om han hade tur som fick komma till dej:)
Min blogg: SweGizmo.se

jepp ^^
och han är en liten men tuff råtta som inte räds att brottas med "lilla" jack som är nästan 3 ggr så stor som honom :P
(men bara en månad äldre)
hihi, tuffing, vad bra att du såg han!

och jag måste bara tillägga att han har ett helt gudomligt huvud :P
bra gjort. dumma affär. söt kille!
Ser ut att vara en mysig kille! Kommer nog gå bra det där!

Å sån söt liten pojk! :)
Han kommer nog klara sej fint från å med nu! :)
Så fin han var! :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
vad ska du göra med ögat då?

det finns inget att göra åt det mer än att låta det vara

blir så arrrg på alla djuraffärer som inte har någon koll alls, vilken tur att du kom och räddade den lille rackaren :D
liten tötisnos då^^
Min blogg: SweGizmo.se

Vad bra att du tog hand om bebisen! :D

jag tänkte uppdatera lite om hur det gått för Mio…
han har visat sej ha en rejäl personlighet, och har nu trots sina blott 400g tagit över ledarrollen i hanburen…
och han och "lilla" jack är de man alltid hittar liggandes i ngt hörn och sovandes tillsammans 
men tyvärr är han fortfarande i stort sett besatt av mat :(
#16 Så fin han har blivit! 

Aww, sötisen då!
Hade en hitteråtta hos min i nästan ett år fram tills det att han gick bort av vad vi tror var ålder, även han var fullständigt besatt av mat och betedde sig som om varje matbit var den första på mycket länge. Han lärde sig alltså aldrig trots att han och flocken alltid hade mat i överflöd.

han är jättefin, och vore det inte för ögat hade jag mer än gärna ställt ut honom :)