Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 1127 ggr
Mantissa
0

Mina Pojkar :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen får jag vara med och presentera råttor:) Först ut är:

Minor

han är minst av "gamlingarna", endast 395g. Han borde vara 1-1,5 år gammal, jag ska få mer exakta uppgifter senare. Honnom är det mest fart i, han har inte tid att sitta still, allt ska undersökas!

Mantissa
0

Vison

Är nog yngst ca 5-6 månader, liten är han också, bara 359g. Han är full av äventyr så jag blev förvånad att han var den som snabbast fann sig tillrätta i knät och njöt av lite ryggmassage.

Mantissa
0

Leucas

är nog äldst, tillsammans med Limbus. Och störst i vikt trots att han bara väger 470g. Han är den bekväme i gänget, honom hittar man offtast sovandes, gärna i minifångsten.

Mantissa
0

Limbus

tycker om att gosa- när han har tid. han låg o sov vid vägningstillfället så jag vet inte vikten, men den är nog lika som Leucas. En mycket matorienterad herre.

Mantissa
0

Opossum

En nordamerikansk opossum har stått överst på önskelistan sen en tid, så när jag fick syn på den här gossen i gänget så var namnet givet. Han är ca 6 månader gammal och väger 460g. Efter Vison så blir nog detta den gosigaste av dem.

Mantissa
0

en till bild på opossum. nån som kan ge tips på vilka färger de kan vara? jag gissar att de är svart med nån teckning(vison) och svart roan på de andra fyra.

mikeiko
0

Fina de är!

fiffiluren
0

om vison har ett vitt sträck på magen är han european birkshire (svart) men har han bara en liten fläck kan han vara irish.

och dom andra är roan, färgen är ju svår å säga nu när de är så blekta men svart är nog vanligast tror jag :)

Lancia
0

Nån som gillar roans, månntro? :)

Jättesöta pojkar!

[MissDiss]
0

Jätte fina pojkar du har där! :)

Mantissa
0

tack! Aww, man blir alltid gladare då djurena får beröm än en själv:) (och jag tar mer illa vid mig om de e dem som får kritik:p)
Är igentligen inte så förtjust i roans, jag tycker om färg och det kan bli lite tråkigt att de blir nästan vita allihopa. Men dessa kom i ett "paket" då deras ägare tröttnat, men jag är såå glad att ha dem, ÄNTLIGEN råttägare!:D

#7 Tack för bekräftelsen! Ja, vison har ett streck på magen