Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 579 ggr
Mantissa
0

Äntligen råttägare

Idag fick jag hem mina första råttor, ett gäng på fem vuxna grabbar blev det. Alla är snälla och hanterbara, men vissa är mer tama än andra.

Problemet är bara att de alla nyser. Så, alla tips mottages tacksamt. De har rött te i en skål, med lite honung i men de verkar inte vara så populärt.

Jusste, en fråga till. Vilken är idealtemperaturen för sjuk resp frisk råtta?

isabella93
0

Testa att ha te i vattenflaskan, de kanske inte är vana att dricka ur skål.

cosmonita
0

Grattis till dina råttor. Nysningar är ganska vanligt när råttor byter miljö, de sniffar in sig med de nya lukterna och nyser ofta lite mer än vanligt.

Alla råttor behöver väl normal rumstremperatur på 22-24 grader. Vill du ge råttorna lite extra boost vid misstänkt förkylning eller liknande så är den bästa ,medicinen mat. Ge råttan extra mycket färskmat med mycket vitaminer och mineraler att plocka av. Lite protein och fett också.

Tex: kokta/färska grönsaker, avocado, kokt ägg, fisk/skaldjur mm. Kokt pasta som kolhydratkälla är också uppskattat - snabb energi, vilket kan vara bra om råttan är krasslig och svag.

MiaLemon
0

Brukar man inte säga att normal rumstemperatur är på 19-20 grader? 22-24 låter lite högt, rena rama tropikerna inomhus. :P

Mantissa
0

Okej, då fortsätter jag som jag har gjort. De lär bli 5 bortskämda rådisar:)

Min normala innomhustemperatur ligger på 19-20 grader, men är de sjuka får jag väll elda lite extra nu. De nös redan då jag hämntade dem, men de verkar pigga i övrigt.

hus-musen
0

#3 Näe 19-20 grader är lite lågt, runt 22 grader brukar räknas som normal rumstemperatur. Råttor vill gärna ha 22-23 grader. Sen är det personligt om man vill ha kallare eller varmare inomhus=)

Qui dormit, non peccat