Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 599 ggr
[Macho]
0

Konstigaste toan och sovställe...

Hej. Jag har tre hanråttor i en bur. dem ena två sover i hängmattor och så, medans den andra sover I matskålen. Jag blev vätskrämd en gång, då jag inte hittade tre råttor , utan bara två. jag letade igenom hela buren och hittade tillslut Fanta, (som han heter) nerstoppad i matskålen. man såg bara en liten tuss som stack up. jag petade på den men han rörde sig inte. då fick jag panik och trode han var död. men tillslut stack ett sömnigt huvud upp och en stor gäsp kom ut ur munnen. sen har jag hittat honom sittandes i matskålen och bajsat. men han hade då lagt tidningspapper över maten först…

[manda94]
0

åhh, va gulligt :)

[MissDiss]
0

Haha, det är några av mina som föredrar matskålen också ^^

De flesta väljer dock mina små korgar, typ cykelkorg till barn cyklar ^^

[Macho]
0

MMM… Men dem kan inte få ont i ryggen av det då? det är en VÄLDIGT liten matskål och han måste nästan rulla tre gånger runt sig själv för att få plats..

[MissDiss]
0

Jag tror inte de skulle ligga så om det gjorde ont :)

hus-musen
0

#3 Om de får ont i ryggen så flyttar de på sig. =)

Qui dormit, non peccat

[Macho]
0

men kan ryggen växa fel, det var vad jag menade. han är fortfarande liten, nämligen. om han somnar och så växer ryggen när han sover….

hus-musen
0

#6 Nej absolut inte. Det vore skillnad om han alltid var instängd i ett utrymme där han inte kan sträcka på sig alls. Mina råttor har oxå gillat att sova i matskålen eller på huvudet men de skadas inte av det då det är för kort tid det handlar om.

Qui dormit, non peccat

Fjanten
0

Några av mina förra råttor använde alltid torrfoderskålen som toalett ^^ dom kanske vill krydda maten lite? :P

MangoMelon
0

#6 haha nej det tror jag nog inte den gör :D

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Fjanten
0

hehe Cool

elektra1
0

:-D

Mina sover i sin ena toalett. Har en liten liten kattlåda, med kattsand. De bajsar och kissar i den. Men sover även där. Lägger tyg på olika ställen i buren, men de släpar alltid den till kattlådan.

VAASHii
0

Sorry om jag snor tråden lite, men jag har alltid undrat vad råttnosarna vill/menar när de släpar en massa grejer och lägger över maten!?
Hittar då och då tygbitar eller tidningspapper i matskålarna! Och de har ju uppenbarligen burit dit det och lagt över :P

artdesiu
0

Skulle gissa på att dom gömmer maten, klart man inte vill ha inkräktare som kommer och hittar :P

Cis-j
0

#7 haha mina har också sovit på huvudet några gånger. Blev lite skraj första gången jag såg det för det var bara en boll, inget huvud någonstans :P

Mina har en tendens till att gömma mat i toaletten. Jag tycker ju att det är ofräscht och flyttar det till något annat ställe, men då blir det dragkamp och de gräver ner det i toan igen.

[lucke]
0

Här sovs det både på huvudet och äts i toalådan. Köpte en påse blandade nötter med skal idag, så nu smaskas det för fullt bland bajskorvarnaTungan ute