Råttor iFokus

Råttor

Etikett: föreningar-träffa-utställningar
Läst 1168 ggr
MangoMelon
0

MangoMelon goes Sweden! :D

Halloj i stugan!

Som ni säkert vet så är jag på kommande över havet för att bla leverera siamesebebisarna och deltaga i Lucia-utställningen :)

Planerna ser ut som så att jag skulle komma till Stockholm endera torsdagen 3.12 eller fredagmorgon 4.12 , och sen åka hem tidigast måndag 7.12 :)

Men , eftersom jag inte kommer ha bilen med mig den här gången, undrar jag nu om det finns nån vänlig själ som har lust att erbjuda mig tak över huvudet under tiden jag är i sweden? :D

Bäst skulle det vara om det vore nära stockholm så jag har lättare att ta mig till utställningen (som jag förövrigt inte har en susning om var den ligger men men..) och sånt. Men mest av allt vill jag träffa er allihop när jag har möjligheten! :D

Jag kommer ha en t-shirt på mig där det står MangoMelon och jag kräver att alla kommer fram o hälsar på mej, iaf ni som har eller ska ha bebisar av mig!

Men jag har några andra frågor också. Hur går jag till väga för att anmäla mig till utställningen? Jag har förstått att ni måste betala för era anmälningsblanketter?
Och jag är ju inte med i SRS, men har hört att vi finnar inte behöv vara det , om man tänker på våra finska uppfödare som åker över till bla stora vår för att ställa ut. De är ju inte heller medlemmar. Och hur är det, måste råttorna vara reggade?
Ifall de måste vara det så är det ju ingen idé att jag kommer över på utställning, för här får man inte regga råttor som inte fått bedömning på utställning och dumbo får man inte ställa ut här. Det är ju lixom lite det som är meningen med resan, att jag ska få mina dumbos bedömda :)

Oj oj mycket funderingar :D

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

KickanW
0

Man behöver inte betala för anmälningsblanketterna, jag vet inte vad folk fått det ifrån. Det är bara att ladda ner från hemsidan, skriva ut och skicka.

Råttorna måste vara reggade, jag har inte hört något om något undantagstillstånd men mitt tips är att maila exempelvis Astrid eller Jessica om det (deras mailadresser och telefonnummer finns på hemsidan).

artdesiu
0

Hittar du ingen annanstans så finns det förmodligen sovplats hos oss. (:

Nicciz
0

Man måste vara medlem i finska eller svenska föreningen. Är man medlem i SRS ska alla råttor vara registrerade alternativt under registrering. Anmälningsblanketter finns för utskrift på srs hemsida.

För att sälja och leverera bebisar på utställningen ska det anmälas till utställningsansvarig (i detta fall mig) senast sista anmälningsdag 24/11. Bebisarna ska ha släktskapsbevis och inte väga mindre än 90gram. Alla bebisar ska passera friskkontrollen. Att förmedla bebisar via utställning kostar 50skr för orgistrerade uppfödare och betalas på plats.

MangoMelon
0

#3 tack :D

Men hur är det, måste råttorna också vara reggade? För jag får ju inte mina dumbon reggade , och efter det nya (cp) systemet så får man ju inte regga sina råttor utan att de fått bedömning L1 eller L2 i standard.. :S Så jag har typ 3 råttor som e reggade för föddes innan nya systemet trädde i kraft :/
Hur gör jag?

eloize
0

Blir södertälje för långt bort?

Ska som sagt kolla hur det se rut här då m renovering m.m.

Om det funkar för båda parter så finns det gästrum och bur till förfogande!

MangoMelon
0

#5 hur långt är det till utställningsplatsen sen då? :)

artdesiu
0

Kikade på SL, om Luciautställninge hålls i Kallhäll så går det pendeltåg från där jag bor ungefär en gång i kvarten som stannar i Kalhäll, tar ca 50 min.

Tar väl runt 1 h 20 min från södertälje, eller?

eloize
0

Skulle räkna på 1h lite drygt faktiskt….

oandra sidan 1byte…

mikeiko
0

*lägger mig i*

Kallhäll är på Bålsta-linjen, pendeltåg, tar 20 min från T-centralen :)

Jag har bott i Kallhäll ett par år så liiite koll har jag ^-^

(Tyvärr är jag lite för ny på forumet för att våga erbjuda min soffa, känner inte folk så bra+folk känner ju inte mig heller+jag jobbar hela den helgen…)

[FrejaGna]
0

Som sagt, du är välkommen att bo hos mig beroende på hur läget ser ut med mina råttor då. :) Jag bor 10 min från utställningen och 20 min från centralen. :) Men se till att ha andra alternativ också om det nu inte skulle gå..

Thirre
0

Jag tror att råttorna måste vara registrerade för att ställas ut men är inte hundra, skriv till domarkommiténs ordförande som du hittar på hemsidan, hon borde ha koll.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Thirre
0

Lite OT men.. Jag hade tänkt närvara vid Luciautställningen då jag aldrig blivit bedömd av den pc-domaren förut men nu ligger jag i en intressekonlikt så att säga. Samma dag är det en julfest i Göteborg vilket blir åt helt fel håll och många mil emellan. Med tanke på hur dyr min förra resa till utställning i Stockholm blev vet jag inte om jag har råd eller ork att ta mig igenom det igen. Sovplats är även för mig ett problem, det går inte att ta sig upp till Kallhäll på lördagen för mig men hem kommer jag. *grymtar*

Skulle vara intressant att träffa fler nick från virtuella världen i verkliga livet..

Sedan har jag ju antagligen en kull att ta hand om då.. *myser*

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

eloize
0

#9 förstår inte det inhoppet riktigt, vi pratade inte om vad det tog från centralen utan vad det tog från där jag och artdesiu bodde. :)

Hon ska väll inte behöva bo på centralen!!? ;)

Geten
0

#13 Hahaha.. Inte??!! Flört Snäll du är!

teachingbirds
0

#13 Det är väl bara köpa ett sånt där bagage-skåp ;)

eloize
0

#14 haha ja jag vet, börjat i god tid med alla pepparkakor!!

Börjar tydligen märkas av nu!! haha

zickan
0

Jag ska själv försöka att gå på denna utställning med råttor. Om jag går vilket jag ska kolla upp nu så fort jag bara kan få lite tid över. Så har jag alltid ett gratis eller iaf billigt hotell rum ståendes för mig i kallhäll. Men brukar inte använda det så ofta då det ligger lite off från sthlm. Men tänkte utnyttja det iaf under utslännings tiden om min kompis som bor ett kvarter därifrån kan ta min hund. Eller om någon på mässan har en bil som han kan få sitta i. Han låter men han förstör inget.
Ska jag ställa ut, även med hjälp av en kompis. Så kommer jag ändå vara jätte stirrig. Skönt att slippa tänka på jycken.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Så stressad konstant att jag inte vet vad jag skriver längre. Poängen var att om jag tar det rummet så finns det plats att dela säng lr låna golv. Gångväg till utställningen.
Även djur fritt sovrum här om du behöver. Finns plats nog att jag kan gå iväg om vi känner för att klösa ögonen ur varandra.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MangoMelon
0

#18 haha :D

CamillaS
0

#19 Ska försöka hälsa på dig på utställningen, men brukar oftast vara lite blyg. ;)

MangoMelon
0

#20 du får så jättegärna komma fram och hälsa! Jag bits inte , pratar bara lite lustigt ;) jag kommer antagligen bli överlycklig om nån kommer o hälsar på mig eftersom jag känner typ 3 människor där? :D

CamillaS
0

#21 he he ok, ska försöka. :P

Halloweencat
0

Nej vad trevligt, att få se ett för mig nytt och obekant ansikte :D ska deffinitift försöka komma fram och hälsa Flört

Lancia
0

#12, sovplatser går alltid att lösa, det är ditt sista problem. :)

nagini
0

det här är väldigt OT..

angående utställningen, om man bara vill komma dit, men inte ställa ut, det är bara att komma då? eller kostar det?

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

minflock
0

Jag är ganska trött och hänger inte riktigt med.

Men är det på utställningen man hämtar sin bäbis?

CamillaS
0

#25 Bara att komma när du vill, det kostar inget. :)