Katt och råtta..
Åhh va söta dom är 

aaw :) gulligt!
när jag hade katter hemma, så jagade råttorna bara katterna :P
inte aggressivt, utan bara typ retades/busade
katterna tyckte inte alls om råttorna utan sprang bara iväg
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Va mysigt. När mina katter får syn på råttorna springer de sin väg ;)
jag har katt, möss och marsvin här hemma. han får inte röra mössen men han får titta på dom :) Det funkar bra oftast, nån gång har han petat på dom med tassen, bara för att känna :) Men han vet att han itne får. Det går bättre med marsvinen, dom kan han vara nära utan att få busryck och när han leker med dom är han försiktig, annars avbryter jag honom.
Så min förhoppning är ju att han ske funka såhär bra med råttor, dom tål ju lite mer än möss :)
Skulle ej tordas så där med mina katter o råttor. Även om de är Snälla just då så kan de vid nästa tillfälle skada råttan. Aldrig underskatta en katt.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Aaw putsar den råttan på första bilden? ^-^
#7 Givetvis så lämnar jag dem aldrig ensamma utan håller koll för det händer att katten blir lite hårdhänt när hon tycker råttan blir lite jobbig.
#8 Mycket möjligt, är svårt att se vad hon sysslar med, för det mesta ser hon mest ut att bara borra in nosen i kattens päls. =)
Har aldrig haft problem med katterna och råttorna förutom när råttorna är små för då har katterna varit lite väl närgångna ibland. Hade en av mina tidigare råttor som inte gillade mammas katt och bet honom i nosen och jagade honom så han vet att man ska va försiktig ;)
Söta :) Nästan samma färg också.
när det smäller så smäller det fort. att man är i närheten hjälper inte…. katter har instinkter hur snälla de än är.
hoppas att folk har extra pengar undanlagda till akuttider hos veterinären när råttan blir skadad eller i värsta fall dödad..
#11 Har man en utpräglad jaktkatt hemma som är van att jaga och döda är det bra större risk än med en tjock soffpotatis med klippta klor som anser att röra på sig är överskattat. Jag har haft råttor i 17 år och katt i 9 år och aldrig haft några problem. Det går att skaffa vänner över gränserna!
att dom är innekatter är ingen garanti. min har varit innekatt hela sitt liv men litar inte på honom ett smack. framförallt ungar är det han är intresserad av oxå. han har aldrig jagat någonsin men skulle ta chansen om han fick den, instinkter behöver inte underhållas. de triggas igång endå.
Gud så gulligt! :) Påmminer mig om min hund och råttorna ! :D Hon ska alltid pussa dem och tvätta dem i rumpan, hon hade valpar förra året, ser precis ut som när hon tog hand om dem ! :P

Vad gulligt :-) Kul att de är polare.
För en 14 år sedan så hade jag massor av råttisar, en sådär 20 stycken samtidigt. Brukade låta ca 5 i taget vara ute och springa i huset, för att få motion. Mina 2 katter och hund rörde aldrig råttorna. De undvek dem när de gick fram mot katterna. Men vilda råttor ute fångade de ibland. Även musen som kom in, den fångade katterna snabbt.
Mina råttor rymde flera gånger när jag inte var hemma, så de sprang runt i huset när jag var på jobbet. Men inte ens då rörde de mina råttor.
(de blev bitna några gånger i börja i nos och tassar för att de var nyfikna och klättrade upp på burarna, men efter det var inte råttorna intressanta längre)
Hunden älskade att lägga sig vid stora buren så pälsen stack in där, då drog råttorna hunden i pälsen, jätteskönt tyckte hon :-)
Sött. Katten verkar ju inte så fientlig när den slickar råttan iaf 
Har man en katt som man inte litar på så ska man inte släppa ihop dom, jag litar på min katt, råttan är ganska stor och jag är mer orolig att katten ska bli biten än tvärtom!! Jag har en feg katt, blir råttan för intensiv så springer katten sin väg.

Nej va gulligt :D här hemma springer katterna illa kvikt om råttorna närmar sig dem
hade nämligen en råttdam för ett par år sen som tyckte de va jätte skoj att jaga katt så fort matte vände ryggen till 
Men men nu har ja slutligen katter som ä rädda för råttorna och råttor som ä rädda för katterna :P
Så gullit ^^