Bra tecknad fakta serie!!
Hittade just denna sidan, det är små tecknade råttserier och alla har bra budskap om hur råttor ska ha det eller vad man ska undvika osv:D skit bra verkligen:)
Hon borde få beröm.
Min blogg: SweGizmo.se
Den är jätte söt och bra ju :D Något som borde ges ut som bok och säljas för barn i princip! Eller i ren allmänhet

http://mainelyratrescue.org/rattieblog2/wp-content/uploads/2009/09/ratcomic13.jpg
Det där hade jag inte en aning om, anyone else?

Ah lite skoj var det allt=)
#3 jag vet inte, känns mer som att en söt godisdoft som vanilj skulle göra mina pojkar mer på en ny för att få veta vad som luktar så gott.
Qui dormit, non peccat
# 2 och 3
det var dem 2 sakerna jag också reagera på:D men ja, det kan ju faktikst vara så, känns just som allt det andra hon gjort serie om stämmer så varför ljuga om det. Men man vet ju aldrig.
Min blogg: SweGizmo.se

Det där om Vanillin står väl t.o.m i artikeltråden om introducering, är väl för att "dämpa" revir-grejen, så att råttorna ska känna igen vanillindoften som den själv har, även på nykomlingen. :)

Vanilj har en ganska bra förmåga att "dölja dofter". Minns när jag flyttade in i ett hus på den Tasmanska bushen, och de som bott där tidigare glömt tömma frysen + att elen stängts av. = Likstank i hela huset. Då använde jag vaniljessens för att dämpa det… (Fast det STANK fortfarande lite… men lik-doft kanske är mer aversivt och mentalt varnande än revirdofter)

Fast personligen så ogillar jag vanilj starkt, får ont i huvudet av det. Så även om det skulle funka så hade jag inte ens testat=) Har aldrig haft problem med introduceringar avsett ålder på nykomling.
Qui dormit, non peccat