Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1577 ggr
[Mharya]
0

[KÖPES] Hyllplan i roliga färger! :)

Hejsan!

Jag söker efter lite billigare hyllplan, gärna i olika roliga färger. Dem ska vara ganska stora. Så skicka en bild och skriv ungefär hur stora dem är, om du har några tillsalu. :) PM går också bra. :D

Kram Maria

Terato
0

Vad jag sett går det inte att köpa andra hyllplan än Ferplast och de är ju som vi alla vet astråkigt gråa.

Savic har en färgglad variant men de säljer enbart dem tillsammans med burar och inte löst. Riktigt dåligt! Vå får gå ihop och tjata på Savic att de ska sälja dem löst också, tycker jag.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Mharya]
0

#1: Okejj. Ja, vi får protestera att dem ska sälja dem, eller GE bort dem! :D Men hittade en tjej endå som sålde färgglada hyllplan som hon troligtvis fått från en Savic bur. :)

CamillaS
0

På Arninge zoo finns det nå röda hyllplan som dom säljer löst. Det är inte hörnhyllor, men vet inte av vilken tillverkare dom kommer ifrån. :)

[Mharya]
0

#3: Vart ligger det? Kan man köpa på nätet därifrån?

CamillaS
0

#4 Här finns dom.
Om dom nu har kvar hyllorna, jag har inte varit där på ett bra tag nu. :/

hus-musen
0

det finns blå, gröna,röda, grå och gula att köpa löst, har sett dem på zoovaruhuset i kungens kurva och på det lilla zoot i skärholmen. dock så är de grå de enda som är "trekantshyllor"

Qui dormit, non peccat

[lucke]
0

Hur mkt kostar de färgglada i Kungens kurva?

hus-musen
0

#7 bra fråga, det är ju olika storlekar på dem, de kostar allt från kanske 80-90 kr upp till kanske 200.

Qui dormit, non peccat

Yamii
0

#7 Jag köpte en röd i kungens kurva för en vecka sen och den kosta 99 kr.

[Mharya]
0

Vart ligger kungens kurva?

[lucke]
0

Vid Skärholmen, sydvästra Stockholm.

[lucke]
0

#8+9 Ska bli kul att besöka den djuraffären imorrn, har aldrig varit där förut. Men den skA tydligen vara stooor…

hus-musen
0

#12 nja så stor är den inte=) men det finns en hel del, mycket fina burar som de är kanske billigast på.

Qui dormit, non peccat

[lucke]
0

Mindre än Bromma Zoomarknad? Den är ju annars stor.

[Mharya]
0

*suck* Finns det ingen djuraffär i Finspång/Norrköping med färgglada hyllplan? :P

Love-
0

eller nätbutik?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Terato
0

Men men.. varför har aldrig jag hittat några färgglada hyllplan? Har letat som en idiot! Någon får köpa och skicka till mig! :P

teratos.r8or.se

[lucke]
0

Jag hoppas på att hitta ett färgglatt i K´s kurva imorgon, gärna lilaGlad

Yamii
0

#18 När jag var där fanns det bara röd och gul.

nagini
0

Det fanns röd gul och grå tror jag när jag och Yamii var på kungens kurva förra veckan. tror inte det går att hitta lila

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Yamii
0

#20 Nej jag såg ingen grå, bara i burarna men ingen lös.. I burarna fanns även blå

nagini
0

#21 fanns gråa i en annan modell :P

Yamii
0

#22 Ok :P Det såg inte jag

Terato
0

Jag tycker att någon av er får ta er till närmaste zoobutik som har dessa hyllor och fota! :P

teratos.r8or.se

nagini
0

Yamii kan väl fota sin som hon har köpt?

Yamii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild..

Yamii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..

nagini
0

jepp, somsagt, fanns sånna i blått och gult oxå :)

och vanliga gråa ferplast hörnhyllor oxå.. men dom är så tråkiga D:

det är det vi hittade i kungens kurva iaf

[Mharya]
0

*suck* att jag inte bor i Stockholm. :(

mikeiko
0

Borde det inte gå att köpa online direkt från tillverkaren?

mikeiko
0

Annars är det rätt lätt att kirra hyllplan själv. Brickor eller dylikt kan man köpa på loppis eller Ikea, sen sågar man bara ut det man vill ha, sandpapprar (så att det inte är vassa kanter eller hörn), och borrar små hål i kanterna där man vill "hänga" hyllplanet. Fästa kan man göra med en bra böjbar ståltråd (inte för mjuk bara, då kan den tuggas sönder lätt…). Tänk bara på att ståltrådsändarna kan bli vassa, så det kan vara bra att svepa in dem med något (och se till att ändarna är utanför buren, inte inne i den!).

Själv har jag genomskinlig plast, eftersom buren blir ljusare och finare då, jag tycker ofta att färgade hyllplan skuggar så mycket…men det är ju bara min personliga åsikt :)

[Mharya]
0

#31: Okejj, tack för tipset. Om jag inte hittar några ska jag följa ditt exempel. :D

Terato
0

Nej men gud så fina! :O

Måste höra med någon stockholmare om de inte kan köpa åt mig! Ska iof ner och klämma råttbebbar snart så Nicciz kanske kan om jag har tur! :)

Ingen som förresten har några mått på dessa? Såg att hus-musen hade skrivit att de fanns i olika storlekar.

Vad är det för företag som tillverkar dem? Står det någonting någonstans?

De här vita plupparna på sidorna, är de liksom som "skruvar", precis som på Ferplasthyllorna?

Vad är er uppfattning om hyllorna, ni som har dem? Är de stabila och så?

teratos.r8or.se

hus-musen
0

#33 de vita pluttarna är sånna där tryckpluttar som det alltid brukar vara=) Jag har inte måtten i huvudet men de gula är de största, de måste nog vara 80 cm långa eller nått typ=) De är sånna som följer med tex lagosen, alltså stabila plasthyllor.

Qui dormit, non peccat

[lucke]
0

#33 Fop heter tillverkaren av de röda och gula hyllplanen.

junilla
0

Någon som vet om de har kvar de färgade hyllplanen på kungens kurva? när man tittar på hemsidan visas bara de trista gråa.

hus-musen
0

#36 de visar inte ens hälften av alla deras saker på hemsidan. de har kvar hyllplanen vad jag vet.

Qui dormit, non peccat

[MissDiss]
0

Jag kanske ska uppåt Kungeskurva, min bror tänkte dra med mig på bio så vi kan kanske köpa hem såna om jag får pengar, mått och veta vilken av djuraffärerna där ni pratar om ^^

[MissDiss]
0

Zoovaruhuset  Jag vet vart det ligger, var där förra gången mamma fick pengar Skrattande

Lancia
0

Zookompaniet i Arninge har färgade hyllplan inne, var där nyligen.

[lucke]
0

#41 Har de stort utbud och bra priser där, i största allmännhet alltså? Om det är värt att ta sig dit för att handla…

Lancia
0

Det beror väl helt på vad man är ute efter. Personligen var jag inte speciellt imponerad.

[lucke]
0

JAg åker mest till Bromma zoomarknad, tycker den är ok men för dåligt med tillbehör till råttor/större gnagare.