Burbygget-lack
Kan man först måla buren i Lackfärg 1 lager, och sen lacka den med lack 4 grr? Och hur länge har eran bur ni gjort i trä "räckt"/hållit?
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Oki, hur många gånger lackade du? Väggarna? x) jag vet ju hur råttorna är men, hade du förresten hanar eller honor där? Jag har tänkt ha 2 råtthonor där.
ok, jag lackade en gång på hyllorna och jag hade två hanar i buren! :)

Jag ser att du inte har spacklat i alla skarvar, Liingefors. Det spelar ingen roll hur många gånger man lackar om man inte spacklar i skarvarna. Smiter det in kiss någonstans i någon glipa och kommer åt trät så är det kört!
Ricko, ja, det går bra att först måla med lackfärg och sedan vanlig lack över!
Älskar mina stora små vänner..
ok men den buren är ändå slängd nu så! hehe men tack för att du sa det ifalla det händer att jag bygger en bur någon gång i framtiden! :)
Har spacklat som en galning, såhoppas det hjälper :)
Brukar honorna eller hanarna vara mer kissiga eller vad man ska s'ga(bara haft och har honor)
Jag har inte lackat min bur alls xD Visst luktar det lite, men jag är ganska känslig och jag tycker inte det är så farlit. iofs gör mina råttor enbart på toaletten, men ändå.
#7 det finns småskruvar med ögla på, som man kan fästa saker i har det till mina chinchillor funkar jättebra.
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Kan man använda, Yunik, Båtlack? Och ni som använt det, hur är detn. Bra dålig, varför osv
Ingen som kan svara på ovanstående fråga?

#11 Allt lack som inte är poröst dvs hårt golvlack och båtlack fungerar bra till det mesta. har ingen aning om vad yunik är för nått men du får väl läsa på baksidan till burken.
Qui dormit, non peccat
Okej, Mina råttor är väl inte dom som aldrig gnager men inte dem som gnager extremt heller. Vill inte hitta nån råtta död(förgiftad av lacket för att tuggat på det/träet) bara..

#13 de ska ha i sig stora mängder för att det ska vara riktigt farligt, det är den flytande varan som är farligast och ej bör förtäras.
Qui dormit, non peccat
#14 Okej, känns bättre att höra. Okej men när dom får buren kommer den vara absolut skytorr :)
Jag köpte en vanlig grå lackfärg på biltema och den funkar jätte bra eftersom den sjönk ner i alla gropar och så i träet så allt blver jämt och lätt att städa, vet inte om man bör använda det men mina pojkar gnager inte alls sålänge det inte är godis så jag har lite tur där !