Brosk från svansen?
Jag har för mig att jag läste om detta någonstans långt innan jag skaffade mina råttor men nu kommer jag inte alls ihåg vad det var eller var jag hittade det.
Hur som helst..
Min ena råtta har en konstig grej längst ut på svansen..
Det måste ha kommit nyligen för jag brukar kolla dem ganska ofta.
Det är som om det är brosket (?) som sticker ut. Det är bara några millimeter men man ser att det sticker ut något vitt.
Har inte vågat röra för det kan nog göra ont eller vara jätteobehagligt om det är så.
Så, vad kan det vara för något och vad bör man göra?
Det kan vara något som kallas svansknyck.
Är du säker på att det är en benbit och inte en förhårdnad?
Nej jag är inte alls säker på vad det är. Kan se om jag får en bild på det :)
Här är lite bilder
http://img402.imageshack.us/gal.php?g=asdfy.jpg
Ifall det är lite otydligt så förstora och vänta lite så laddar bilden.
Det där är ingen fara alls! Det är varken svansknyck eller brosk.
Det är nog bara något folk kallar "piggen". Råttmamman ska ta bort den när bebisen föds men ibland slarvar hon och då blir den kvar.
Oh okej. Skitbra att det inte är något konstigt iaf! *andas ut*
Men det har inte varit där hela tiden utan det har kommit till nu, men det kanske inte spelar någon roll?
Hur gammal är hon då? Hon kanske bara vuxit så att det syns bättre nu?
Det är en han och han är ca 7 månader
Min Sam har en likadan ganska länge, han lider inte av det alls. Jag har känt och klämt försiktigt på det, men han reagerar inte på det.
Så jag tror inte att det ska vara någon fara :S
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Min Caspian har också en sån men verkar inte som han bryr sig om den, men skönt att veta att det inte är något konstigt.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Min Ragamuffin hade med, hans bror även när jag skaffade råttor så jag trodde det skulle vara så :P Men han har inte ont utav det för jag brukar ibland sitta och pilla på det för jag är så nyfiken :p