Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 718 ggr
zickan
0

Hane för avel sökes

Har en fin tjej här hemma som skulle vilja ha en liten romantisk flört med en stor och fin pojke. Hellst dumbo eller dumbo bärare. Inge roan eller för mycket mink i släkten. Helst svart, blue, ev siames osv.
Viktigast är rätt temperament och hälsosam släkt. Gärna en del stamtavla och inga linjer ifrån vissa uppfödare.

Tjejen är född i början på januari med rätt bra stamtavla. Helsvart dumbo. Har inte börjat rosta så mycket ännu vilket jag hoppas att hon inte gör. Mindre silverad men inte mycket.
Väger över 300 men inte så jätte stor. Dock väldigt bra propotioner. Ska väga henne snart. Måste ha nya batterier till vågen bara. Hon är väldigt snäll och fungerar bra i flocken och med nya. Kullen hon kommer ifrån är alla väldigt bra. En riktig myskull enligt ägarna. Det är endast en av syskonen som är lite hårdhänt och bråkat mindre med sina burkompisar. Men snäll mot sin ägare och ännu inte blivit värre än lite små tjaffs.
Några av hennes mammas syskon har blivit utställda med goda poäng.

Idag när jag hade besök och samtidigt fotade henne. Så kom hon skuttandes och satte sig på hörnet av soffan. Började genast ploppa med ögonen och knastra när ladyinred pratade med henne. Väldigt nyfiken på kameran och svårt att fota då hon gärna trycker in nosen i linsen.
Ende är att hon kan vara lite stel till och från. Men vi jobbar med det mycket just nu.

Bella vill gärna hitta en partner innan slutet på året. Helst inte för långt bort. Hitta transport går ju alltid för att skicka henne till hanens ägare men det börjar bli kallt ute.

Bilderna gör henne inte rättvis då min blixt på kameran är riktigt usel och dassar till färgen lite. Tar gärna kontakten via pm för mer info. Kan visa upp henne inför camen osv..

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite dagsfärska bilder

zickan
0

en till

zickan
0

..

zipvic
0

Jag kanske har en hane. Skickar pm

zickan
0

söker ännu hane

Ladyinred