Söker trovärdiga hem.
På inrådan av läkare har jag kommit till en viss insikt att jag inte skall ha lika många djur som jag önskar, jag vägrar att göra mig av med dem men skall dra ner ytterligare på antalet här hemma. Just nu finns det tolv råttor och en katt vilket skall dras ner till 6-8 råttor och en katt. Jag har bestämt mig för att minska hanflocken, rättare sagt inte ta in fler än någon då och då eftersom jag inte skulle kunna tänka mig att vara utan det könet då de är så mysiga. För att kunna bedriva avel är honor viktigast och tanken är att ligga runt sex stycken där. Når katten går bort blir det inget mer husdjur här hemma än råttor vilket jag faktiskt längtar lite till utan att nedvärdera min katt, jag har alltid levt eller ha velat levt med katter men råttor kan man dock ha lite mer kontroll på när det gäller allergier och astma. Innan jag hade katten fanns det inga hinder för att ha ute råttorna konstant vilket är vad jag längtar efter, nu får jag dock ta viss hänsyn till katten även om det går väldigt bra djuren emellan.
Jag har på så vis börjat få fundera i andra banor och kommit fram till att jag får försöka hitta bra hem till mina ungar där jag har möjlighet att låna in hannar om det skulle behövas. Det är alltså inte foderhem jag söker utan ansvariga ägare som skulle kunna tänka sig ett överenskommet samarbete. Det skall såklart vara människor som vill ha ungar från mig och som uppfyller mina kriterier och krav på köpare men med klausalen att utlåning av hane ingår när de köper djuret. Egentligen inget annorlunda mot tidigare då de köpare jag har haft inte har haft något emot att låna ut sin hane för avel.
Så, ni som är intresserade av ungar från mig, som anser sig kunna vara bra på att ta hand om och bedöma djur får mer än gärna höra av sig. Jag har redan ett par stycken som är intresserad av det jag har nämnt och jag tackar er så hemskt mycket på förhand.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Åh vad tråkigt, men du gör ett klokt beslut. Man kan inte sätta sin egen hälsa på spel hur länge som helst heller, och då är det viktigt att man klarar av att ta beslutet att minska på mängden djur.
Hoppas dock att det kommer gå klart för dig att bedriva din avel med såpass några djur, men det är jag nästan säker på att du klarar av :)
Styrkekramar till dig!
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Det gör jag ändock med tanke på att jag inte skall ha några djur alls om jag vill bli fri från astma och allergi men det jag väger in är den positiva effekt som djur har på människor. Det i sig har visat sig vara väldigt viktigt och vad är lite mediciner var dag mot ett tomt hem? Det är inte så att de mediciner jag tar är så farliga..
Tack så mycket! Jag kommer behålla liknande antal honor och min avel är inte så stor innan.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..