Tezzlan har fått pipisar! :)
Nu har en av de mest efterlängtade kullar kommit till världen! De stolta föräldrarna är GrP SA TacoBelle's Råttan i Pottan och (Tut-Zoo) Softlight. Jag parade dessa redan i sommras men då tog det tyvärr inte. Så jag har knappt vågat tro att det skulle bli några denna gång.
Pappa Harry är en en riktig myspropp som älskar allt och alla. Han beter sig inte som en hane utan är väldigt framåt, aktiv och älskar att pussa och puttsa folk och fä.
Även hans flickvänn Softis är också en pussgurka som älskar människor och tror hon är en vove, hade hon kunnat vifta på svansen och skälla så hade hon nog gjort det med.
Med denna parning och kull hoppas jag på att få färäldrarnas underbara temprament, mammas fina dumbo öron och ett gäng agilityproffs.
Softis födde 14 småpipisar men en av dessa klarade sig inte. Hon är en jätteduktig mammaråtta som gärna låter mig titta på och låna hennes små. Efter första kollen så ser det ut att bli 5 siames rex (4 pojkar och 1 flicka), 4 släta siameser (3flickor och 1 pojke) och 3 släta himalaya (2flickor och 1 pojke) och en himalaya rex pojke. Jag hade hoppats på att få några svartögda men det blev det ju inte denna gången men jag är glad ändå.
Dag 1/ 23 oktober
Dag 3/ 25 oktober
Grattis grattis!

Grattis till de små :-)
Sjukt fin mamma.. Grattis till bebbsen
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Åh vad kul, stort grattis! Jättefina föräldrar och söta små mjölkfyllda bebismagar :)
åååh vad söta. Grattis!

Tack allihopa! Är verkligen överlycklig att dett blev något den här gången. Va jättedeppig över att så bra temprament kanske skulle gå till spillo.

Dag 4/ 26 oktober Alla bebisar lever fortfarande och vid första vägningen väger bebisarna mellan 10 och 13gram. :D
Åh grattis! :D
Mvh Nathalie

Hur ser man vilken ögonfärg de kommer att få så tidigt?

Stort grattis :D

Grattis till dom små!!!
Grattis! :D

9# Mantissa: När bebisarna är bara några dagar gammla så är dom ganska genomskinliga om man håller upp dom mot ljuset, är lite läskigt faktiskt. Då ser man väldigt tydligt färgen på ögonen. I denna kull blir det rödaögda och siamesögon, alltså röda ögon med en mörk ring runt röda ögon. Hmmm nu blev det lite flummigt men jag hoppas du förstår.

#13 bra förklarat, tack!

Dag5
Dag6
Uj vad fort de växer, de måste ha en duktig mamma!?

*längtar efter en pipis*
Har du kommit på något namntema till dem ännu??
åh så söta :P Vill ju bara känna på dom lite bara man ser dom!

#18 Nä jag har inte kommit på något bra tema än men jag funderar på Harry Potter tema, fast bara alla konstiga djur.
#19 Nu när dom har fått lite päls så kan man knappt släppa ifrån sig dom när man har tagit upp dom. Sötast är helt klart dom små krulltottarna. :D

1 vecka/ 30 oktober Idag fyllde mamma Softis ett år och det firade vi med jordgubbs cheescake. Alla råttorna fick en sked var av kakan. Softis snodde hela skeden och gick iväg med. Alla bebisarna väger nu mellan 20-22gram vilket är super!!

ÅÅhh så fina :)

Dom ser verkligen runda och gosiga ut! Välgödda, hon har kanske grädde som hon matar dem med? ^^,
Stort grattis till mamma! Vilken fin present hon fick nu lite innan hon blev ett! ^^,