Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1162 ggr
[veralera]
0

Söta råttbebisar, EJ AVEL

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MALMÖ - transport går troligen att ordna inom Skåne!

Vet inte om detta är rätt ställe att annonsera på, för tror de flesta här sysslar med antingen utställning eller avel, men iaf…

Fick hem två dräktiga honor som akuthem, tänkte ta ungarna från mamman när de fötts men hade inte hjärta till det!

Så nu har jag en kull på 12(13 med musen!) och en kull på 10 som söker nya hem!

Alla i kull 1 har i stort sett samma täckning fast med lite verisioner mellan individerna.
Ungarna i den kullen har en "strimma" längs ryggen de flesta av dem, några har "bläs" eller vad det kallas (det här med råttfärger och teckningar är VERKLIGEN inte min grej!)

I kull 2 har nästan alla en liten "mössa" fast den går ner över halsen, och de flesta har en/två/tre små prickar på ryggen!

OBSOBSOBS!!!! TROLIGEN INAVLADE!!!!!!!! Har inget som helst info om någon av deras föräldrar, mycket möjligt att de OCKSÅ är inavlade - men de är JÄTTETREVLIGA, sociala, visar inga tecken på sjukdom mm.

Kommer spara en liten flock med honor och en liten flock med hanar här hemma men vill få bort så många som möjligt!

Ett bra hem är värt mer än alla pengar i världen - men jag ser gärna att du lämnar en liten peng "symboliskt", kanske 20-30 kronor. Dessa pengarna kommer gå till att hjälpa djur som behöver omplaceras!

födelsedatum: 13e resp 16e
färg, teckning o hårlag: det vet nog ni bättre än jag…
kullstorlek: än så länge inga döda. 10 resp 12.
fader: Ingen aning som sagt akuthem…
moderns: LiLi har jag döpt henne till. har inget som helst info om henne.
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning Låt oss kalla det "omplacering"
Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo INGEN ANING.

Allamej
0

Detta ska en r8säljesannons innehålla

• födelsedatum
  • färg, teckning o hårlag
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
  • faderns namn, födelsedatum, vikt
  • moderns namn, födelsedatum, vikt
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
  • Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
  • ort där råttan/råttorna finns
  • telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[veralera]
0

OBS! De är självklart inte klara att flytta än! (tror alla förstår det…)

Kull 2-->

[veralera]
0

Sorry. SKrev till lite mer nu… Skrev värsta långa annonsen men så stängde sig hela internet av sig och fick spel på livet så orkade inte skriva lika långt en gång tilll… Glömde mycket…

[veralera]
0

Kull 1 med musen…

Kommentera inte buren för den e på tok för liten men har inte vågat flytta dem än… Mamman får röra på sig mycket, de har egentligen ett litet hus också men tog ut det när jag fotade…

[veralera]
0

Kontaktas via:

PM

Mail: everybodylovesvera@hotmail.com

Telefon: 0739971413

Engagera
0

hihi #4 Så himla sött med en liten mus där också! Undra vad de andra tänker "Vilket litet syskon" :P

Inlägget är låst för nya kommentarer