Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1614 ggr
tomboygregor
0

råttbur till salu 60 kr

jag har en råttbur över som jag vill sälja. Det är röd botten och måtten är  42 cm hög, djup 33 cm och bredd 60 cm. det tillkommer ett litet hus gjord av en glasskartong, väldigt fin.

Buren finns i Stockholm och det är enklast att hämta den.

Buren är i bra skick.

Hör av er eller maila mig på vegan_gregor@hotmail.com

ps: kan användas som sjukbur. Eller bur om man ska frakta råtta till vetrinär exempelvis

Allamej
0

Den är duglig som sjukbur till en råtta men inget mer.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

tomboygregor
0

jag har haft två råttor i den och det gick bra och det är en bra bur

Mymlan
0

#2 Råttor ska ha större och högre burar, råttor älskar att klättra, de vill ha mycket saker i sina burar. Så den buren du har duger endast till sjukbur.. Att ha dem i den buren är i mina ögon ett galler fängelse..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

tomboygregor
0

Mina två råttor var mest ute. De bajsade och sov i buren.

så det går vist att ha två råttor i den

teachingbirds
0

#4 Det de menar är att en bur helst ska vara större för att råttorna ska må så bra som möjligt, de menar inte att dina råttor mådde dåligt. Det är jättebra om de fick vara mest ute, för då fick de säkert sin motion och aktivering utanför buren. Men om man inte ska göra så, så är den lite liten.

tomboygregor
0

Det är bättre att de som är intresserade av att köpa buren hör av sig än de som bara kommer med sin åsikt tycker jag. Sedan om en väljer att ha en eller två råttor är ägarens beslut. Därav att jag skrev kan ha två råttor om så önskas. Jag är mest intresserad av att sälja buren inte ha en debatt. Jag är en seriös säljare och råttägare men jag orkar inte få komentarer ang hur stor den är. Vill man så får man gärna köpa den för det är det som är poängen med denna sida

Mymlan
0

#4 Enligt burräknaren så är det ej att rekommendera ha råttor i den. Och jag går nu ej efter L80 då jag anser JBV borde ändra om reglerna så djuren får större burar än de tillåtit idag.

Jag kör på detta med 60 dm3 i utrymme/råtta

http://www.ratpower.se/?page_id=88

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

teachingbirds
0

#6 Nej, det är inte ägarens beslut att ha en eller två råttor. Enligt lag måste du minst ha två stycken eftersom det är lag på det.

Det är väl självklart att du får kommentarer här på forumet om du säljer en bur som majoriteten anser inte passar.

tomboygregor
0

jag tycker att komentarerna är onödiga…..vill man köpa buren så är man välkomen men annars…ja….

teachingbirds
0
CamillaS
0

Har du nån bild på buren?

tomboygregor
0

nej tyvärr Camilla , har ingen kamera…sorry

[veralera]
0

Jag tycker inte det är något fel på buren SÅ LÄNGE råttorna är ute mycketmycketmycketmycket.

Min pojkvän hade en ungefär lika stor bur till sina förra två råttor innan vi flyttat tsm, och de var också ute hela tiden, sov bara i buren och var där när de städade.
Känner också en tjej med ca 10 råttor med burar i den storleken (alltså inte 10 i en bur, de sitter 2 och 2 eller ensam, vissa råttor funkar inte med andra), hennes råttor mår också finemangmang, just eftersom de får flera timmars daglig motion utanför buren (3 arbetslösa i samma hus=mycket tid över)!

Så det tycker jag att man som råttägare känner själv vad som fungerar.

Men stora burar är bättre än små eftersom tyvärr blir det ju många råttor som blir bortglömda, och inte får sin dagliga motion utanför buren… (syftar inte på någon i denna debatten utan bara allmänt!)

tomboygregor
0

Grejen är att jag är mest intresserad av att sälja buren inte starta en debatt som jag tidigare sagt…men eftersom det verkar omöjligt för mig att få sålt den nu så får jag väl sätta ut den på typ blocket vilket ….kostar 20 kr vilket innebär att buren kommer att gå upp 20 kr och jag ville att den skulle vara billig…men men….tycker bara att det är tråkigt. För om folk tyckte att jag skulle ändra min annons så att det skulle stå som det gör nu…sjukbur eller bur som är bra att transportera råtta till vetrinär i så kunde de skickat mail till mig och inte gjort det svårt för mig att sälja själva buren vilket de har gjort nu. Det tycker jag är lite dålig stil

Ladyinred
0

testa lägg in den på andra smådjursforum. tex hamster och mus beroende på hur tätt galler det är.

KickanW
0

Jag tycker det är bra att det blir lite diskussion. Eftersom de flesta anser att buren är för liten för råttor så är det väl bra att eventuella köpare får veta det och har möjlighet att själv bedöma efter det vi berättat?

Om allmänheten anser att den är för liten kan det ju nästan klassas som falsk marknadsföring om du säger att den är bra till råttor… Men nu vet ju alla eventuella köpare vad folk tycker och kan därför inte säga att de blev lurade!