Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 488 ggr
Jinaum
0

Frustration gör mycket

Skulle sätta på musik för jag tänkte "Ja då kan jag gå runt å sjunga med medens jag packar inför stor träningen i heglen."

Jojo du.. till min förvåning funkar ingen av högtalarna. Jag upp och kollar bakom. JOjo… Då har den lille söta bebin Deadly kommit upp på byrån och gnagt på alla högtalar sladdarna. Inte playstationet, inte tvn, inte själva steorin utan högtalar sladdarna.. Dom har redan tuggat upp en separat  högtalar anlagning för mig! >_<

Så jag fick smärre krup.. Sparka på en väg (har ont i foten) och fick fram kabel kapare, skriuvmejsel, sax, borr och tejp. Den ena högtalaren var lätt lagad. Tur som vara. Bara kapa avsladden och ta bort lite plats från kabeln och in i stereon. Lätt fixat!

Men den andra kabeln hade den lilla --*host* söta ängeln gnagt av intill väggen på stereon. Den är gammal samt har playwood baksida. Så jag fick gå framifrån och laga igenom att först på bort det svarta finna tyg gallret på stereon, skruva loss själva högtalaren och dra ut sladdarna för att slå upp en knutt och göra den längre. Borra hålet större så jag kunde få ut sladden igen på baksidan. Sedan med tejpen sätta ihop de avgnagade sladdarna. Hade ingen eldtejp så de fick bli vanlig. Får be farsan om hjälp sennare. Men den låter i alla fall! Kanske om än inte LIKA bra som den som var lätt lagad. Men den låter!!!!! IT'S ALIVE!!!

Blev så himla arg på att de gnagt sönder högtalaren och att jag inte ens sett dem vara där uppe när de gjort de. Brukar ju alltid fösa ned dem därifrån.

Bara för ksojs skull kan jag ju lägga till vad de gnagt sönder för mig hittils.

• En Phillips ljudanläggning
  • En mobil laddare
  • Och nu min stereo

Mina råttor har tydligen en förkärlek till att gnaga sladdar som leder till musik saker… Eller om det är sladd typerna de tycker om att gnaga på. Har ju andra sladdar som inte är lika gummi aktiga som de inte ger sig på! Mysko råttor jag har. Men är ändå förvånad över att jag lyckades fixa min älskade stereo! (spelar non stop och sjunger med non stop)

mikeiko
0

De kanske inte gillar din musiksmak? XD

eloize
0

Allt för att göra matte lycklig! haha

Terato
0

Högtalarsladdar är tunna och goa att tugga på tydligen! Rena lakritsremmarna! :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

eloize
0

åh lakritsremmar… haha

Jinaum
0

Ja tydligen! Men musik smak rockar.. Lyssnar ju på musikaler, hårdrock och pink här ju >_< eller så tycker dom bara om inredningen.

Men jag är fortfarande förvånad över att jag lyckades laga alltet.