Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 505 ggr
Engagera
0

Min Maja, min Maja!

Idag har min lilla Maja,och Luna som sällskap, varit hos veterinären.

Maja blev sövd och tänder klipptes. Nu ligger hon o är jättetrött i buren och en lättad men ändå orolig matte skulle kunna behöva lite uppmuntran och lyckoönskningar Skäms

Hon hade fått alldeles för långa tänder och jag märkte detta på hennes vikt-ras. Nu är det äntligen fixat. Hoppas allt blir bra med henne trots det medfödda bettfelet Gråter

[MissDiss]
0

Håller tummar och tassar för er! :)

mikeiko
0

Åh tänk vad lycklig hon kommer vara när hon märker att hon kan äta normalt igen!

KickanW
0

Tyvärr tror jag att tänderna kommer fortsätta växa så långa. Det beror ju antagligen på ett bettfel (som du själv skrev) vilket gör att tänderna inte slipas mot varandra, och då blir de fort för långa.

Du borde ha gjort det utan sövning så kunde veterinären visa hur man gör, ifall du skulle behöva göra det själv sedan. Sövning är ju inte ett alternativ varannan vecka.

Engagera
0

hon visade trots att Maja fått lugnande. Jag blev inte sövd ;) !

hon lyckades klippa så att tänderna möts när hon för ihop käken eller vad man ska säga. hoppas hoppas att hon klarar det själv annars får jag el. veterinär klippa.

tack så himla mycket för svaren, det behövdes.

Engagera
0

Jag ska tillägga att hon åt en majs och en ärta jag gav henne. Hon tuggade lite försiktigt :P hihi så glad nu