Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 871 ggr
elektra1
0

Hur många gånger per dag ger ni mat?

Ja som rubriken lyder.. Hur många gånger ger ni mat till era råttor?

Jag ger oftast 2 gånger. Sen så sticker jag till dem lite emellanåt också.

Till frukost får de oftast, smörgås med messmör, olika sorters gröt och kokt ägg.

Sen vid 5-6 tiden brukar de få från våran middag.

De har alltid tillgång till Torrfoder. Och alltid färsk frukt i buren. ofta också grönsaker utöver middagen vi ger dem.

zickan
0

Mina har Torrfoder dygnet runt. Sedan är jag väldigt morgon trött av mig så det blir oftast vanlig mat på kvällar/nätter. Sedan stoppar man till lite när man går förbi eller varit i närheten av kylen och går förbi.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MangoMelon
0

Mina har alltid Torrfoder framme, är det slut fyller jag på under dagens lopp. Annars så får de färskmat på kvällarna, då oftast rester från våran middag eller så nåt jag gjort speciellt för dem.
Ibland kan de få nåt från lunchen om det blir mycket kvar .

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

CamillaS
0

Mina får också mat på kvällen. Dom har alltid fri tillgång på Torrfoder.
I bland ger jag dom något gott under dagen också, eller om det blir över från lunchen. Annars är det på kvällen som deras riktiga måltid är. Om jag är morgon pigg någon gång så kan dom få lite frukost i form av gröt eller välling eller nåt annat.

Anvariel
0

Mina tösar har alltid tillgång till Torrfoder och får färsk mat på kvällen.

Yeay
0

Mina har alltid tillgång på Torrfoder och sedan får de färskmat på kvällen :)

Katrin82
0

Torrfoder har dom ju alltid, frukosten blir vad jag ätit tex havregrynsgröt, ägg, smörgås. Sedan när jag kommer hem från jobbet får dom grönsaker (kommer alltid med en massa från jobbet) och senare blir det rester från maten. Så oftast så blir det 3 gånger.

hus-musen
0

mina har Torrfoder dygnet runt, färskmat får de klockan 9 på kvällen. Det räcker gott och väl=)

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Ja, jag kör som ovanstående, Torrfoder alltid tillgängligt, färskfoder på kvällen och eventuellt får de frukost med, särskilt de som behöver extra energi.

Sen blir det ju lite nötter och annat smått och gott som de får som godis när de är ute och leker med mig.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se