Regga råttan i SRS
Hej! Tänkte fråga vad som krävs för att registrera sin råtta i SRS?
Hittills har jag bara hittat att man ska vara medlem och hur man skriver i papperna man beställer där. Behöver jag ställt ut och fått godkänt råttan på sådant sätt? Måste föräldrarna reggas/är det bra att dom blir reggade?
Sammy är inte reggad än men skulle vilja att han blev det. Tänkt ta med honom och hans burkompisar på lite tävlingar =)
I sverige är det ende kravet att vara medlem för att kunna regga. Gå med i srs. Skicka in och betala papper via srs shoppen via hemsidan. Sedan är det bara att fylla i så mycket man kan på stamtavlan. Kan man inte exakta födelsedatumet så får man hitta på ett. Det måste finnas med. Men föräldrar och sånt är inget krav.
Sedan skickar man in till johanna ivarsson, banvägen 8, 76343 hallstvik.
Glöm inte att skicka med ett tomt kuver i det kuveret med ditt namn och frakera.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Okay härligt =) då vet jag det! Kan Sammys födelsedata och mamman och pappans namn och färg/teckning men är osäker längre bak. Uppfödaren kan säkert längre bak men det finns ju inga papper på någon bak i ledet. Kan jag skriva dem vid namn ändå eller måste jag skriva ex okänd?

Om du kan namnen kan du skriva ut dem även om det inte finns papper på dem. Fyll i det som går och som du vet om.
Som sagt, glöm inte ett frankerat kuvert med ditt namn och adress inuti det du skickar. Man fyller i två stamtavlor då registratorn behåller det ena till stamboken.
Om du blir medlem i november brukar man få de sista två månaderna på detta året på köpet och givetvis för nästa år. På inbetalningslappen skriver du vad du ämnar betalningen för, exempelvis medlemsavgift och två stamtavlor, så blir det enklare för kassören att förstå vad betalningen är för.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Okay kan vänta och beställa det tills november då=) Är det den jag ska välja då? Hur vet jag vad två kostar eller är 5 minimum order?
REGISTRERINGSBEVIS
Pris : 5st 25kr, 15st 50kr (Porto tillkommer)

Jag har iof bara köpt större mängd stamtavlor så jag vet inte ärligt talat.. Det kanske är fem som är minst att beställa.
Nu när jag läste i HR har de visst ändrat lite, man kan fylla i ett original och sedan kopiera det, om man inte har möjlighet till det fyller man i två original.
Jag läste även på hemsidan nu och om du betalar in nu får du för resten av året plus nästa år.
Din inbetalning kan se ut så här;
Namn, adress och ålder. Medlemsavgift 200:- Reg.bevis 5st 25:- Porto 6:- Totalt: 231:-
Om du vill vara på den säkra sidan skickar du även ett mail till kassören gällande din betalning, du kan även skriva och fråga om man kan köpa en eller ett par stamtavlor.
Lycka till och välkommen till SRS!
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..