Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 628 ggr
[Mharya]
0

Råttsäkrat rum/hus

Hejsan! :)

Jag funderade på att råttsäkra mitt rum från kablar, eluttag osv. Men jag vet inte riktigt hur man ska göra det, jag har i alla fall hört att många gjort det. Så någon som skulle kunna förklara lite mer och även skriva hur mkt det skulle kosta för ett ganska litet rum med några kablar?? ;)

SKICKA GÄRNA BILDER PÅ DET DU RÅTTSÄKRAT…

Digitalis
0

Att göra rummet säkert för råttorna är betydligt lättare än att säkra råttorna för rummet.

Se till att de inte kan stoppa nosen i eluttagen, att det inte finns några kablar att knapra på eller hål/springor för dem att försvinna genom. Finns speciella plastlock för uttag och kabelgömmor i olika utföranden. Barnsäkra, fast tänk SMÅ barn med vassa gnagtänder. Hur noga du måste vara beror helt på hur benägna råttorna är att ställa till trubbel. Vissa verkar ha en radar och dyker direkt på det som du har försökt gömma.

Jag hade behövt hängna in min säng med ett pansarstängsel eller så. Inte ett påslakan var helt när jag flyttade sist. Madrassen såg heller inte kul ut. Tapeterna i den lägenheten var bara liite gnagade på. Tur att de var slitna ändå. Nytapetserade tapeter är det godaste råttor vet SkrikandesKyss

Såhär i efterhand skulle jag nog satsat på ett råttrum istället. Ett där allt som fanns var lovligt råttbyte. Råttligister gör sig inte i möblerade hem. Speciellt inte om man älskar dem och inte uppfostrar dem ordentligt Tungan ute

//frida

Terato
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Plastlister kan man köpa på järnhandlar och de är perfekta att dra kablar bakom.

Man drar dem liksom längs väggarna ovanför listerna. De har som en klistring baksida som fäster på väggen.

Här ser du hur jag har gjort:

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Mharya]
0

Okejj, vad smart. Tack så mycket. :)

Mymlan
0

#2 Vad kostar dessa på nå ungefär?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

hus-musen
0

Jag har faktiskt inte råttsäkrat alls över huvud taget. Jag har istället uppfostrat mina benhårt, de får inte bita på tapeter,möbler och kablar. Nu har jag hanar, de kan ju vara lite mindre gnagbenägna än honor, mn de har faktiskt aldrig gnagt sönder nått.

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Oj, minns inte riktigt. Har köpt mina på ÖB.. Beror lite på hur tjocka man behöver också. Coop Forum brukar ha också.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se