Läste ni tidningen igår?
Var en artikel om råttor. Gt tror jag det var.
I Linköping hade 4 män på vårdslöst sätt slagit ihjäl en råtta på ett ohumant sätt inne i ett kafé. INgen av gästerna tycks ha brytts sig vid råttans skrik på hjälp och männen hade endast enligt artikeln fortsätt sparka eller vad de nu gjorde tills råttan var död.
När djurskyddet kontaktades så verkade de inte intresserade av att följa upp fallet och fälla männen. Varpå slutsatsen drogs att råttor har inte samma rätt som andra djur.
Ska se om jag kan hitta tidningen igen här hemma och skriva upp ev. hela artikeln. Fan det i alla fall väldigt fel av männen OCH djurskyddet som inte verkade vara intresserade av att ens vilja ge råttan rätt att leva.
jag själv anser att vist. Råttor inomhus som inte är tamråttor är väl inte det mest lockande då de gnager på saker och kan göra sig illa själva. De borde ju vara på någon sopptipp eller i skogen om ni förstår vad jag menar. Lite lämpligare ställe än ett kafé. Men jag tycker likaså att om man måste göra sig av med dessa gnagare ifrån ett ställe skall det vara en human borttagning. Inte som i detta fallet då man kan säga att de misshandlat råttan till döds utan att någon brydde sig.

De är fortfarande ett liv.. Suck.
Du får gärna länka till artikeln om du hittar den, ja. Jag är intresserad! :)
Kan tyvärr inte hitta artikeln på gts hemsida. Å de va gt är jag rätt säker på för den harj u de där lejonet och ris eller ros.
Och farsan hade ju kastat tidningen så jag kan ju inte scanna den heller.

Ja, vilda råttor ÄR inte roliga att ha och de räknas som skadedjur md all rätt faktiskt. Men det betyder ju inte att man får plåga dem hur som helst heller!! Ska de avlivas ska de ske så snabbt och smärtfritt som möjligt. Som med alla djur. Om det kommit in en älg på en motorväg, får man då kasta sten på dem eller plåga dem hur man vill? Nej. Hmf.