2 honor + 2 hanar säljes (smått akut)
Pyret (HANE)
födelsedatum: November -08
färg, teckning o hårlag: beige/vit (hooded?) röda ögon,
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) : har för mig att det var 16 vid födseln men att hon som hade råttorna kullade?
faderns namn, födelsedatum, vikt : vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt :vet ej
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc : pyret är inte så jätte hög i rang. han är super gosig och hänger gärna med.
Övrigt: pyret har rossel, detta rossel försvinner inte utan är kronsikt. dock har han lite sämre imunförsvar så han lättare får ex förkylningar, men dom brukar lindrigt försvinna. Mini är även hans syster
Algot (HANE)
födelsedatum: Januari -09
färg, teckning o hårlag: svart (ebuk? helsvart med vit mage.) rex Dumbo
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v):kommer från djuraffär så jag har ingen aning
faderns namn, födelsedatum, vikt : vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning : allergier i familjen
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc : algot är det som bestämmer i grabbarnas bur, han är dock inte elak, han tycker om att njuta av livet, iblan tror jag han gör det lite för mycket, syns väl lite på magen^^
Mini (HONA)
födelsedatum : november -08
färg, teckning o hårlag :svart vit (hooded?)
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4veckor): 16 tror jag att dom var, men ägaren kullade
faderns namn, födelsedatum, vikt :vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning : allergier i familjen
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc : mini är den som är framme vid gallret när man kommer, mycket lekfull, och busar mer än gärna med sin kompis
Chocco (HONA)
födelsedatum: februari -09
färg, teckning o hårlag: brun? (ebuk? brun med vit mage) Dumbo
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): köpt på djuraffär
faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt : vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning allergier i familjen
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc : chocco är lite lugnare än sin kompis men hon har sina race på nätterna.
ort där råttan/råttorna finns : råttorna finns på gränsen mellan stockholm och uppsala. jag hjälper gärna till med leverans dit man kan ta sig med buss och tåg.
telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus): nicky_dino92@hotmail.com
jag hade tänkt mig en hundring per par, då honorna inte skall separeras , och hanarna inte skall separeras.
Bilden Chocco som bebis