Råttgift *rosenrasande* VARNING
Är arg som ett bi just nu…ska försöka samla ihop mig till ett logiskt inlägg 
Där vi bor är det väldigt hundtätt. Ett av de mest hundbefolkade områdena i Stockholm. Och det finns även väldigt, väldigt gott om råttor. Dagligen ser man roadkills och levande i alla storlekar.
Förra veckan när jag var ute med hunden såg jag de välbekanta gulaskyltarna uppsatta på träden omkring ett av de mest gångvänliga parkområdena som finns. Det är inte ovanligt och där de lagt ut gift behövs det verkligen för råttorna springer som lemlar i buskagen. ….. jajaaa ska komma till saken.
Idag kollade jag vilket slags gift de lagt ut. Racumin pulver. PULVER!!! Jag är galen.. det är fan omöjligt att se om ens hund får det på tassarna o tar hem det.. Vilket nu resulterar i att mina råttor får sitta inlåsta i sina burar på obestämd tid … Åååh fy ****'** vad arg jag är!!
Och allt detta för att giftet ska slutas användas sista dec i år, då passar de på att slänga ut allt som finns nu… så en liten varning. Kolla där ni bor och där ni går om de lagt ut pulvergift hos er med. Ställ undan skor och annat så inte råttorna kan komma i kontakt med det.

För övrigt, misstänker du att dina råttor eller andra djur kommit i kontakt med råttgift MÅSTE du boosta dem med K-vitamin. K-vitamin finns i gröna bladgrönsaker som broccoli och spenat tex.
Använd inte frysta utan färska!
Ring veterinär!
Åh fy vad hemskt! O.o
Och vilka jävla idioter som lägger ut giftet i form av pulver! Näe fiifaan jag förstår att du är arg!
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Nej men ursh!
Älskar mina stora små vänner..

ja vad säger man, puckon ska det ju tydligen finnas till allt…. men detta… ja inget förvånar tyvärr längre, men hur fasen tänker dessa kommungubbar!????!
inte fan konsekvenserna av deras handlande iaf….. illa….
Men om det är ett väldigt hundbefolkat område att de inte tänker längre än så? Får hunden i sig det vet man ju inte vad som händer. Dåligt tänkt verkligen.