Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 3010 ggr
MalinMalin
0

Siames/Burmese kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en liten söt kull här hemma,och vad dom blir som stora för tiden avgöra.

Hälften av kullen är svartögda,så antingen blir dom svartögda Siameser eller Burmeser.

Det ligger både svartögda Siameser och Burmeser bakom både mamma och pappa.

Tyvärr gör blixten dom något ljusa på bilden.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

[MissDiss]
0

Gud vad fina! :D

Katrin82
0

Kyss åååhhhh……

Grodan
0

Wow. Vad är det för föräldrar? Stamtavla?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

imilija
0

haha va gulligt att en liten rackare ligger på fel håll :)

Love-
0

naww vad söta och en av dessa e min =)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

MalinMalin
0

Jaa…dom var duktiga dom små sötnosarna,6 av dom la sig i en fin rad..men den mörka killen bara kröp omkringTungan ute

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

MalinMalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite nya bilder

//Malin

www.r8ttor.se

Love-
0

gud vad söta du får berätta vilken som e min snart :P

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

Jossangizmo
0

Så söööööta!!!

Katrin82
0

Heelt underbara!!! vill haaa Flört

Grodan
0

Vad är det för föräldrar? Stamtavla?

MalinMalin
0

Mamman är ifrån min uppfödning och pappan är en Burmese ifrån en stor Tysk uppfödare.

Mer info om kullen tar jag via PM så inte tråden stängs eller jag blir avstängd för jag bryter några regler.

Respektera det,tackGlad

//Malin

www.r8ttor.se

Grodan
0

#12 tack, oki, vi tar det via pm! (visste itne att man inte får prata stamtavla i bebistrådar… hm)

tycker det är jätteskoj med burmesekull i a f

MalinMalin
0

Ja,det är bra kul med sånna sötingarTungan ute

//Malin

www.r8ttor.se

Allamej
0

#12 Visst var väl ändå överenskommelsen att du faktiskt skulle diskutera föräldrarna och stamtavlor? + att svara på alla frågor ang. kullen men utan att snacka sälj? Och dessutom delta i Diskussioner också?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

MalinMalin
0

Den där niten har jag gått på förr att ni /du stängt av mig utan att ens prata med mig och dragit din egen tolkning av det jag skrivit…Så NEJ jag diskuterar inget sådant i trådarna så ni/du kan misstolka det hela igen.

Jag har ju speciella MALIN-regler.

Funkar väl lika bra via PM?Dom som har intresse av det får då reda på det dom vill veta.

Dessa två inlägg tillhör inte denna kulltråd om jag uppskattar om det sätts punkt här och den fortsätter i kulltrådsandan ist för att diskutera mig som person som vanligt.

//Malin

www.r8ttor.se

linaajonsson
0

Åh burmese är ju det finaste som finns :) När vet du vilka som blir burmese eller siames?

Love-
0

när kommer fler bilder ^^

cosmonita
0

Jag tycker att det är konstigt att du Malinmalin inte får förbud mot att starta kulltrådar också!

Och nej, jag är inte avundsjuk alls, utan jag tycker att det är fördjävligt att du Malinmalin lurar oerfarna råttköpare. Du lovar dem stamtavlor osv men de kommer aldrig och sen går det inte att få tag i dig via mail eller på något annat sätt.

Jag tycker att du ska sluta visa upp dina fina kullar här på rif. Håll dig till Blocket, där är det ingen som bryr sig som råttkullarnas föräldrar, hälsa, ursprung eller något annat obekvämt som du inte kan svara på i trådarna här.

Att hänvisa till pm är så fegt. Du hänvisar till pm och skyller på att du blir utesluten om du svarar på frågor om kullen, föräldrarna, släktens hälsa  osv trots att forumets ägare/medarbetare försäkrar dig att det är tillåtet. För mig bevisar det bara att du inte kan stå för din avel.

Du har redan annonsförbud eftersom du inte kan ge all information som behövs för annonserna. Kulltrådarna är lika mycket reklam för dina kullar som annonser. Särskilt eftersom de inte blir låsta, dvs man kan fråga om kullen, men att du kan neka att svara i tråden.

Vad jag vet är det bara du Malinmalin som kör denna taktik (att annonsera utan att någon får info om kullen). Jag tycker att forumets "chef" ska göra något åt saken!

blackvelvet
0

+1   Sämmer stämmer. Har upplevt massor av skumt med Malin!

Katrin82
0

Kan ni inte ta det där över pm och inte förstöra kulltråden!

Jag har alla fall fått den info jag frågat efter om mina 2 ögonstenar från Malin.

Jag tycker alla fall att det vore vääldigt kul med fler bilder Flört

MalinMalin
0

Jag hoppas verkligen nån med förstånd tar bort ditt inlägg och ger dig en varning för ditt uppförande.

Varje gång jag lägger upp en kulltråd och visar mina fina bebisar så vill du bara förstöra den.

Och dina idiotiska påstående tänker jag inte ens kommentera.

Och jag gör inte dessa som några säljartrådar,denna kullen här var varje unge bokad innan dom ens var födda.

Om jag vore så hemsk som du påstår så skulle jag ju inte sälja en enda råtta…eller hur?

Snälla sluta nu och vara så bitter på alla andra och framför allt på mig.

//Malin

www.r8ttor.se

blackvelvet
0

Men Malin, du säger att du inte skulle få sålt en enda unge om det hon säger stämmer. Men problemet är ju att du är så attan bra på att luras. Jag och många fler har gått på det föör många gånger.

cosmonita
0

-----Malinmalin säger: Varje gång jag lägger upp en kulltråd och visar mina fina bebisar så vill du bara förstöra den.

Nej, verkligen inte. Det är sällan jag uttrycker mig om dina kulltrådar, men jag gör det ibland.

-------Malinmalin säger: Och jag gör inte dessa som några säljartrådar,denna kullen här var varje unge bokad innan dom ens var födda.

Kanske det, men jag pratar inte om just den här tråden utan generellt om dina trådar. Säg inte att alla har köpare innan du startar en kulltråd!

-------Malinmalin säger:  Om jag vore så hemsk som du påstår så skulle jag ju inte sälja en enda råtta…eller hur?

Ja, jag vet inte men dina kulltrådar här hjälper dig en bra bit på väg eller hur?

-----------Malinmalin säger: Snälla sluta nu och vara så bitter på alla andra och framför allt på mig.

Jag är inte ett dugg bitter. Jag vill bara att tamråttan ska få behålla sin status om en snäll, tam och trygg råtta som lämpar sig till sällskap.

Love-
0

Jag har fått all den info jag behöver av mina bebisar också

tycker ni ska ta saker via PM som Malin snällt ber er om och sluta förstöra tråden för ni gör det bara med Malins trådar ser aldrig ni gör det med andras

MalinMalin
0

Grattis till Cosmonita och Blackvelvet…ni har nu lyckas totalkrascha min kulltråd.

Nöjda?

//Malin

www.r8ttor.se

cosmonita
0

#26 Ja, jag är nöjd om någon tänker efter innan köp. Nu eller i framtiden.

blackvelvet
0

:)

MalinMalin
0

Tyvärr kommer du ingenstans med din hetsjakt emot mig.

//Malin

www.r8ttor.se

cosmonita
0

Om det betyder att jag inte kommer någonvart här på Rif så är det kanske så. Men i såna fall tycker jag bara synd om alla dina framtida råttköpare. Här på rif, blocket eller på andra ställen. Jag har sagt allt jag vill säga för tillfället.

blackvelvet
1

Ingen hetsjakt här inte. Jag vill bara skona dina ovetande köpare från dig och dina sjuka råttor.
Men som jag sagt, det kan bli svårt, för du är då en skicklig ljugare..

Påtal om det, har du berättat för dina köpare varför du inte tar hem dom? Eller är det fortfarande för att du inte vill ha sjukdomar? Inte sanningen, att du har så mycket djur att det är sjukt, att du har hela ditt hus omringat av höga staket och granar för att ingen ska se in hur sjukt det egentligen är? Eller är du nekade länsstyrelsen när dom kom för att kolla om dina djur är friska? Eller att du egentligen bor i Floda, och inte Partille, Lerum eller Gråbo? Eller alla andra lögner?

[Devo]
0

Man kan aldrig gömma sig undan sanningen.

Den kommer fram förr eller senare.

MalinMalin
0

Jo,du har helt rätt.

Sanningen lär komma fram förr eller senare.

//Malin

www.r8ttor.se

[lucke]
0

#7 Vilka gullungarKyss

Tezzlan
0

Jag börjar rent utsagt bli trött på att plocka upp all skit du lämnar efter dig. Både utlänska uppfödare och andra köpare har hört av sig till mig efter att det köpt sjuka eller agressiva råttor.

Du kanske skulle berätta att du sålt sjuka ungar till en stor zooaffär och vägrat ta tillbaka dom? Jag har varit där och sett dom (bildbevis finns att fås).

MalinMalin
0

Det roligaste är att många av er som skriver här…inser inte hur tokiga ni är:

Springa runt mitt hus och syna längst staket ute i skogen för att kunna få se något..*hahaha*

Tur ni hade att inte hundarna fick tag på er,akta er för det nästa gångTungan ute

Och sedan prata rakt ut i luften utan att veta nånting,tänk vad världen vore om alla gjorde såSkrattande

//Malin

www.r8ttor.se

blackvelvet
0

Jahopp, så nu erkänner du att du ljuger för alla om att du bor i Partille? Eller varannan gång Gråbo? Vad tjänar det till att ljuga?
Och vadå prata utan att veta? Jag har ju varit med om din lögner själv. Men det är inte så svårt att räkna ut tillexempel hur många kullar du tar per vecka, per råtta. Mår en hane bra av att bli pappa till minst sju kullar? Som dessutom gett ifrån sig måååånga sjuka djur!
Folk vet nog mer än du tror.

cosmonita
0

#36 Det här med att "det är synd om Malin" kanske du ska sluta med nu. Du har inget att hämta där längre.

MalinMalin
0

Ha det så trevligt alla…fortsätt gärna och skriv era tokigheter om migTungan ute

GonattGlad

//Malin

www.r8ttor.se

Sandra-L
0

herregud springer folk runt och invaderar ditt hem Malin?
Helvete, ring polisen!! Fan sinnesjukt..

Btw..
Jag bor i kungsängen i sthlm! (säg till om ni vill ha specifik adress..)
Kom hem till mig oinbjuden så möter jag er halvvägs med ett basebollträ! så får vi se om ni kan gå därifrån sen..
INGEN har rätt att göra som ni tydligen gör! fan helt sjukt, fattar inte att folk är så jävla sjuka i huvudet i vårt land!

och vadå? har ni ringt länsstyrelsen också? *ASG*
både tragiskt och patetiskt.. Vet inte om jag ska skratta eller gråta!

blackvelvet
0

Tragiskt och patetiskt att vilja djurs bästa? Hur kan hundra råttor plus alla 52bebiskullar per år, 200 möss, ca 100 ormar, massa fiskar, reptiler mm bra på i ett hus på ca 60 - 100 kvadratmeter? Och hon säljer ju sjuka djur, det är bevisat! Jag och många fler att köpt sjuka bebisar från henne. Och hur ser du på att hon säljer rädda  och sjuka råttbebisar till djuraffärer? Hon har själv sagt att hon skickade iväg en låda rädda bebisar till zoo.

Tycker du fortfarande det är konstigt att blanda in länsstyrelsen för man vill djurens bästa?

Sandra-L
0

haha Jaa jag tycker fortfarande att det är både tragiskt och patetiskt!

Jag har varit hemma hos malin flera ggr då jag genom åren köpt ganska mkt råttor och möss av henne..
Och jag vet ju hur allt ser ut hos henne =)
Inte många seriösa uppfödare som har så bra koll och så snyggt, stort och fräscht vad jag märkt iaf.. Har några stycken att jämföra med iaf!
så det vore kul att se länsstyrelsens besvikna min när allt är schysst och fräscht när dem kommer på besök! När dem tydligen lyssnar på er och förväntar sig katastrof hihihi =P

blackvelvet
0

sanitär olägenhet? mm..
läns bryr sig nog inte så mycket om det är fräsht , kanske mest de sjuka djuren som far illa. och det faktum att hon använder sina djur som avelsmaskiner?
men jag undrar fortfarande, om hon nu har det så fint och bra hemma och allt är som det ska, varför hon ljuger om allt?

Sandra-L
0

Klart dem bryr sig om att det är fräscht!
Och allt ska ha rätt mått, habitat osv, det tar dem skithårt på..

vem säger att hon har dem som avelsmaskiner?

svårt att tänka mig att malin ljuger om allt..
malin är dock en väldigt bra människokännare, hon har aldrig fel om sådant och det är ganska imponerande faktiskt!
Så jag har full förståelse att hon ljuger för vissa, för tydligen så är dessa människor psykon som invaderar, hemsöker, trakasserar henne.. varför skulle man vilja ha in sådana hos sig? varför skulle man vilja berätta vart man bor?

Jag vill inte skrämma dig nu malin.. men om jag var du så skulle jag fan vara rädd för att gå ut ensam..
Finns så jävla mkt läskiga och sjuka människor, folk blir fan nerslagna och mördare varje dag! akta dig nu, för tydligen är folk ute efter dig..
gå ingenstans utan din dobermann!!!

MangoMelon
0

Jag säger bara det att jag ser upp emot er som verkligen försöker sätta stopp för denna massproduktion. Det börjar vara tröttsamt att se kulltråd efter kulltråd hela tiden. Visst, bebisarna är söta, men det handlar inte om det.

Och jag kommer sätta stopp för att dessa linjer blandas ihop med våra här i finland. Jag vet att bebisar är sålda hit också. Ordet går snabbt, det finns redan folk här som varnar för dina råttor malin.

Du vet mycket väl att det är tillåtet att diskutera om bebisarnas bakgrund i trådarna, alla gör det och hittills har inte en enda tråd blivit låst vad jag har sett. Du hänvisar bara till pm för att du inte har nån bakgrund att berätta om.
Varenda en av mina bekanta som köpt råttor av dig väntar fortfarande på "stamtavlan", som aldrig kommit.

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

blackvelvet
0

JAG säger att hon har dom som avelsmaskiner. Inte jättesvårt att räkna ut när jag vet sex råttor som har samma pappa fast ur olika kullar.
Jag förstår också varför man inte vill lämna ut allt, men vissa saker är helt onödigt att ljuga om? Och fortfarande onödigt att gång på gång sälja sjuka djur, sälja till djuraffärer som kan NOLL om råttor, och hon påstår att dom var så hiiimla duktiga med råttor där." Dom ska ha hjul och äta marsvinspellets, gärna hö",  sa dom till mig när jag var där och frågade om råttor..

Hehe, ja malin, gå inte ut utan din dobberman, jag kanske kastar löv på dig!
Och yes, jag gick i skogen bakom Malin en gång, mest för att jag och mina kompisar var på promenad som bor typ granne med malin, och vi hade pratat om henne o hennes råtthållning, och dom sa sig veta vart hon bodde och jag blev chockad för hon påstått att hon bor i partille. Och visst hade dom rätt, där bodde hon. Och då kommer ju ytterligare en fundering, varför döljer hon hela sitt hus om hon inte har något att gömma?

MangoMelon
0

Haha vad roligt det lät, "gå inte ut utan din dobermann".
Jag visste inte att de kan skydda en mot galna människor som vill sätta stopp för massproduktion och värna om djurens hälsa. Tusan, det måste jag träna pappas dobermann till!

blackvelvet
0

+1 !
Alltid bra att ha en dobberman som kan skydda en mot nyfikna (eller jag menar galna) 17åriga tjejer!!

MangoMelon
0

#48 ja eller mot galningar som kanske råkar gå förbi postlådan till ens hus :D

Absinthe
0

Man får inte ha hundar till kamp.. Förvånad

Sandra-L
0

Malin bor ju helt öppet i kedjehus.. Fattar inte vad du menar med att hon döljer hela sitt hus…

Längst ner på deras tomt finns en skog, det är inte som att de har planterat hela skogen själv lixom.. Den fanns nog där innan =P
Och efter skogen där så finns ett brant stup, så ni lär få ha kämpat rejält för att ta er upp där =)

Jag är dock lite faschinerad över att ni lägger så mkt energi och tid på malin. hon borde ju nästan känna sig smickrad (om det inte övergick till det besatta hållet som i detta fall)..
räknar hennes kullar, samlar information om allt ni hittar om henne på nätet osv..
Imponerande, men vissa har ju inget liv heller..
förmodligen så är ni antingen arbetslösa eller sjukskrivna då ingen arbetande människa skulle ha den orken eller tiden att lägga på sådant =)

Malin, tror fortfarande det är dags för dig att ringa polisen..
man kan ju anmäla för både förtal, trakasseri samt ordna besöksförbud.. så skulle iaf jag känna mig säkrare!

blackvelvet
0

HAHA inte döljer sitt hus? Hööööga granar och staket runt hela huset, som inget annat hus i det området. Alla fönser igenväxta med gröna saker. Inte planterat själva? Nääej iochförsig, hade jag vart en skog hade ja med samlat hela mig runt ett litet hus.
Jag kämpade inte ett dugg faktist.. Genom en skog på en vanlig stig så TJOFF så var vi där.

Det är värt att lägga mycket energi på, då det är ganska många som vill få stopp på denna konstiga djurhållning…

Ringa polisen.."Hejsan hejsan, jag heter Malin, och det är några konstiga människor som bryr sig om djur som bryr sig alltför mycket om att jag säljer sjuka djur och massproducerar råttor möss och reptiler. Och för en månadsen så var det några som var i en skog bakom mitt hus, och jag tror typ dom ville nåt"..

Shiiiiit jag kommer ju få fängelse

Sandra-L
0

Jag säger inte att man har hundar till kamp… haha
Men om ngn hoppar på dig så skyddar förmodligen en vakthund en.. Det skulle både min dobermann och rottweiler göra iaf! vilket gör att jag känner mig mkt tryggare ute! =)

Vad jag vet så kan även 17åriga smpflickor vara psykiskt sjuka..
Faktum är ju att många på detta forum är sjukskrivna pga psykiska problem.. så varför inte vara på den säkra sidan?

blackvelvet
0

Jo sandra du har rätt. Som tur är så har jag ingen diagnos, och vad jag vet är fullt frisk.
Det borde ju vara lite skönt för malin, att hennes värsta stalker är någorlunda frisk..

MangoMelon
0

#51 tror du verkligen att nån skulle gå så långt som att skada någon? Ingen vill nånting annat än att få ett slut på det hela. Sätta stopp för ljugandet, varför ljuga om var man bor från första början lixom? varför inte ta emot besök av personer som eventuellt är intresserade av att köpa? Det är väl självklart att folk börjar undra vad som pågår och vad det smusslas med eftersom allt är så hemligt. Varför får ingen en stamtavla då de köper en bebis? Varför är så många av bebisarna sjuka? Och varför, varför, har hon så många kullar om året? Runt 30,40, 50 st? Det är ju sjukt.

Och varför är det så svårt för er att inse att det är inte några galna människor som hittar på nåt, det är ju sanning, du har ju sagt en hel del själv här i tråden nu! Du har medgett att hon har ljugit om sin bostadsort, du har nämt hur många kullar hon har osv, vad är det då som är så svårt att inse att det som pågår är fel? att det är därför som folk reagerar?

Ingen reagerar på någon annan heller, eftersom där är allt som det ska, folk får bra vibbar från personen, det måste du väl endå hålla med om? Du måste väl endå hålla med om att det är synd när det går så här långt, men att det finns en grund i det hela?
Det enda folk vill är att veta sanningen och få ett slut på massproduktionen. För även om det vore 30 eller 50 kullar på ett år är det endå ett fruktansvärt stort antal djur som föds till världen på 12 månader..

MangoMelon
0

Och var kommer de 17 åriga småflickorna in? Såvitt jag vet har inga småflickor skrivit något av betydelse i denna tråden.

blackvelvet
0

Mango, hon pratar om mig.

MangoMelon
0

#57 Jaha på det viset. Dock så ser jag inte på dig som någon liten flicka, ingen annan så vitt jag vet heller. Jättemoget av henne att strida med en "17 årig småflicka" isf.

blackvelvet
0

Ja, men med tanke på allt annat hon skriver så är väl det på samma nivå.

MangoMelon
0

Ja jag förstår inte heller varför folk inte kan inse att det är djurens bästa man vill?

blackvelvet
0

För många här, inklusive den vi talar om, tror att allt beror på avundsjuka.
Hon tycker ju hon är den enda seriösa uppfödaren i sverige och alla andra vill ha bort henne för dom känner sig hotade.

Det är chockerande att det är tillåtet att behandla djur som vissa gör. Lagen borde vara hårdare. Typ licens för att vara djurägare?

blackvelvet
0

Kom nu o tänka på den som fördmoligen måste rensa denna tråden sen. Förlåt! Blev väldigt OT hela grejen .Ännuengång förlåt..

zickan
0

mh.. det som är så typiskt. de trådar som verkligen innehåller något vettigt måste tas bort för de som säger att det bara är avundsjuka. inte vågar låta tråden stå kvar. sp det är ju inte avundsjuka det handlar om. isf skulle ju alla trådar om malin ligga kvar om hon nu känner sig smickrad av dom.
får nu se hur många timmar denna tråd ligger här.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Love-
0

Asså kan ingen vettig människa rensa ut allt som är skrivit här som verkligen inte hör till tråde, det är ganska jobbigt att hålla på att se allt skit. Bättre att ta det vi PM för det har verkligen inte med tråden att göra

Beaver
0

Efter 4 råttor blev jag helt enkelt trött på att vänta på stamtavlor som inte kom, djur som insjuknade mer än en gång och djur som dog alldeles för tidigt.

Malin ingen hatar dig eller har något minsta intresse att jaga dig på stan eller i ditt hus. Jag har träffat dig flera gånger och jag tyckte att folks åsikter var nog så hårda och onödiga ibland. Du är en trevlig person men du måste också inse att grossistavel av råttor är en förlegad metod om du har intresse av att vara med i hobbyvärlden också. I alla fall här i sverige, jag vet att det är mycket vanligare utomlands. Hobbyvärlden som du ju uppenbarligen tycker är kul på någon nivä när du nu sitter här på forumen och har din hemsida och allt.

Råttans hälsa, livslängd och burmått är jätteviktiga idag. Likaså kundkontakt och ärlighet. Orkar man inte skriva ihop någon stamtavla för det är så många att hålla reda på så funkar det ju att säga som det är. Folk som verkligen vill ha ett papper på sitt djur de väntar ju gärna, och de som inte behöver det de säger ju till.

MalinMalin
0

Många av er som skrivit i tråden ,vet mkt väl om att ni bryter mot en massa av RIF regler,men det skiter ni i.

Många av er har suttit när Sajtvärden berättade att hon var tvungen att ta en paus och sagt att vi ska sköta oss och ta hand om forumet.

Och många av er har säkert märkt att Allamej inte varit så aktiv heller och då passar ni på att löpa amok och bryta mot massa regler.

Och en del ber om ursäkt för ni brytit mot att gått OT i tråden,men förstår inte hur många andra regler ni brytit.

Jag hoppas nu när Wintermynta har massor att stå i utanför RIF att Allamej tar tag i det här och ifrån ser vad hon tycker om mig privat och verkligen delar ut varningar och stänger av folk efter det här.

//Malin

www.r8ttor.se

hus-musen
0

Tråden låses. Varningar kommer att delas ut till berörda.

Qui dormit, non peccat

Inlägget är låst för nya kommentarer