Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 373 ggr
MangoMelon
0

Kul med utställning!

Som nån kanske vet så vart det utställning i Hausjärvi här i finland igår :)
Jag hade med mig 7 råttor varav två var anmälda i dubbla klasser, alltså både i pet och standard. Den tredje råttan som skulle med till båda klasserna började tyvärr nysa på torsdagen så jag vill inte riskera nåt. Det kommer fler utställningar :)

Jag är överlag jättenöjd med dagen, även om det var väckning 06.45, start hemifrån 07.40 och så var vi framme 08.30. Utställningen tog hela dagen med 164 råttor anmälda till standard och drygt 140 till pet. Allt var klart runt 17.30 och både jag o råttorna var trötta efter dagen.

Resultaten blev:

Nereid i standard: En lite mer maskulin typ för sin ålder önskas. Bra huvud, lite små ögon, lite smal svans. En lite varmare ton i grundfärgen önskas. Resultat: streck (diskad)
Nereid i pet: Ren päls och svans. Lite smuts på huden. Bra tillsnyggade klor. Jättebra att hantera. Klara ögon. Ren nos. Resultat A ^^

Oscar i standard: Ok typ, ett lite mer maskulint huvud önskas. Ok ögon, bra svans. Minkfärgen är bra för att vara rex. Rexningen skulle få vara lite tätare. Teckningen går för långt ner på nacken. Resultat: streck (diskad)Oscar i pet: Ren päls och hud. Svans ok, om än lite torr. Klara ögon och rena öron. Mer muskler önskas. Bra att hantera. Resultat: A ^^^

Rainer i pet: Ok massa. Jätteren hud, med några småsmå skrapsår. Jätteren päls och svans. Fint klippta klor. Klara pepparögon och rena öron. Kvick tjej, men trevlig att hantera. Resultat: A ^^

Shotten i pet: Ok massa. Jätteren hud. Ren päls, men ändå lite smuts här och där. Jätteren svans. Klara ögon som har runnit lite. Bra klippta klor. Utmärkt att hantera. Resultat: AB (pga av smutsen).

Mango i pet: Passlig massa. Jätteren hud, ren päls som dock har fått putsfläckar under dagen. Extremt ren svans, utmärkt klippta klor. Klara ögon, rena öron. Gemytlig att hantera. Resultat: AB (pga smutsen).

My i pet: bra massa. Jätteren hud och päls. Ren svans, bra klippta klor. Litet skrapsår på skulderbladet. Klara ögon och rena öron. Trevlig att hantera. Resultat: AB (pga skrapsåret)

Pranken i pet: Jättebra trimmad päls. Ren svans, hud ok. Klara rena ögon. Utmärkt tillsnyggade klor. I bra form, se upp för viktökning. Snäll att hantera. Resultat: A och Rop3, alltså tredje bäst av alla hanar i pet! samt hederspris för bra rexning :D *stolt*

Och så fick Rainer hederspris för välmanikyrerade naglar, haha :D Och Oscar för domarens juniorfavorit ^^

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

MangoMelon
0

Ja och så fanns det en hel del massa annat kul, såsom agility som tyvärr gick åt skogen eftersom hindren var nymålade så de var alldeles hala. En råtta slintade och föll i golvet :/

Men tillsalu-bordet var riktigt kul! Kunde inte hålla mig utan gick dit o kolla och fick med mig hem en tös. Där fanns Black Eyed White bebisar precis leveransklara, 9 st för att vara exakt ^^ Och så Ivory, som är en ny färg i Finland, de var jättefina. Samt black och agouti hoodeds, några cinnamon, svarta, en burmese och nåt annat som jag inte minns. Man önskade nog att man hade rum och tid till hur många råttor som helst! Särskilt bew:arna var asfina ^^

Jag ser framemot nästa utställning med iver, ska bli jättekul att ställa ut de nya samt de som klarade sig bra igår :)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se