Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 460 ggr
[Mharya]
0

Lek med råttan

Någon som har lite förslag på lite roligheter man kan göra med sina råttor? Har funderat mkt på agility, men vet inte hur jag ska göra. :/ Och det kan jag ju inte heller göra varje dag, någon som har litre förslag på rått "lekar" som är kul för råttorna såklart. :)

Mia2007
0

Min ena råtta tycker det är jättekul att när man låtsasjagar henne med handen. Annars brukar det vara kul att få sitta på axeln när matte går till tvättstugan, soprummet m.m, det blir nya lukter och ljud och om selen är på kan man få springa lite på golvet.

[Mharya]
0

#1: Okejj ;D Jag tog med dem ut att hämta posten igår, haha, det kändes udda. Lite riskfyllt kanske, men dem verkade gilla det. :) Ska få en sele snart, har beställt än så då kan dem ju få springa omkring lite. :D

Zolah
0

jag köpte en innebandy boll och stoppade godis i den :3 det gillade dom! och att busa med fjädrar och pennor så dom får jaga det :3 annarsb brukar vi brottas i buren ( inte hela jag då… typ min hand )

annars får dom leka i soffan ;3

zickan
0

Låtsas jaga gillar en del. Jag kör mycket av den kattleksak. En pinne med en liten klump fjädrar i ena änden. Råttorna älskar det :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Zolah
0

oh ja, råttor avgudar fjädrar x3 blir som tokiga haha ^^

[Mharya]
0

Måste testa alla era bra tips. Gillade verkligen tipset med innebandy bollen. Ska kika i förrådet efter någon gammal. :D Tack så mycket! ^^