Hanar sökes för avel
Jag hade lite plan att ta min polack till karamel. Men det verkar inte bli så då han lånades ut till en annan hona istället och kommer även ha en kull hos absinthe.
Karamel sutra är en helgo tjej i russianblue agout, dumbobärare. Hon väger över 400 gram. Inte vägd på ett tag och hon har iaf gått upp lite sedan sist. Väldigt pussig och ska bryta sig in i ens mun. Snabbt vid burdörren när man kommer.
Jätte bra i flocken och med ny komlingar. Hon har haft en kull innan. Hade inge problem med stress eller annat. Var väldigt snäll när man höll på i buren. Hennes partner var en chansning. Ungarna blev fega och inget som jag kommer avla vidare på.
Därför skulle jag vilja ha en till kull på karamel.
Lägger störst vikt till bra temperament, men bör även givetvis vara frisk. Ska väga över 500gram. Gärna äldre än för ung.
Hellst dumbo eller dumbo bärare. Färg är inte så viktigt.
Hade tänkt mig en kull i slutet på året eller i början på nästa.
Bella är en helsvart dumbo tjej. Har ännu inte börjat rosta vilket jag hoppas att hon inte kommer att göra.
Hon är jätte go och pussig. Är också sätt snabbt framme när man kommer till buren. Snäll mot sina kompisar och mot nya. Kan va lite små feg ibland utanför buren men annars nyfiken av sig.
I hennes flock är det en tjej som små bråkat lite med några av sina burkompisar. Men resten är jätte goa och pussiga.
Hon söker också en grabb nu snart fram tills början på nästa år. Även hös han är temperamentet viktigast. Men gärna en bumbo, bumbo bärare. Gärna med riktigt bra vikt.
Gärna en grabb runt västerås, stockholm, fagersta eller liknande. Men transport brukar kunna fixas.
Skicka ett pm eller mail till: widerkrantz@hotmail.com
och berätta om grabben. Vad han har för stamtavla, hur han är. Gärna bilder :-D
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.