OT Tandläkarn
har vart jos tandläkarn nu på förmiddan och dragit en visdomstand, det var inge kul kan jag säga… Tanden satt lite hårdare än han hade väntat sig så han fick borra och bända flera gånger.
Nu sitter jag med en gasbinda i käften för å stoppa blödningen… Jobbigt.
Nån mer där ute som varit tvugna att dra en visdomstand? Jag har dragit tänder förut men det var ingenting jämnfört med det här.
Jag är 15 år och har aldrig haft ett enda hål i tänderna någonstans och har fått jättemånga komplimanger av tandläkaren om hur fina tänder jag har, men jag har en visdomstand som börjar växa ut på ena sidan som gör svinont ibland… vid 15 års ålder…
Jag känner mig väldigt duktig som aldrig har haft ett hål i alla fall ;)
Du får äta något gott och trösta dig själv, höll jag på och säga, men det kanske blir lite svårt, moahaha! 
schyrre! :P Får sitta här å våndas då. Jag har inte dragit ut den för att det var hål utan för att den har växt snett mor mina andra tänder och på så sätt tryckt på de andra tänderna, inte skönt.

jag har dragit två visdomständer. och det är absolut inte roligt alls!Jag förstår dig.. ta en alvedon (om du kan svälja) och härda ut..
#2 Ah, nej, det var därför min mamma fick dra ut sin tand också, den typ skavde och var eländig, inte så skoj!
Jag kommer ihåg att Bullerbytjejen som fanns här förut hade en trasig vidsomstand som hon drog ut till slut, som var helt vass och gjorde så att det blev sår i munnen på henne varje gång hon tog en tugga på något… Aj! 
#3 ska ta en ipren om vi har det hemma
#4 lät ju inge kul alls :S
Jag har lagat 7 små hål på 25 år. Drog ut min första tand vid 17 år som var min siste mjölktand som inte ville lossna av sig själv. Sedan två visdomständer efter det. Både gångerna har jag fått åka in akut på helger och ryckt. Sjukt dyrt men vad gör man inte när man vaknar en dag med ont i munnen så man inte ens kan bita ihop käkarna och feber så man inte kan jobba.
Nu även en tredje visdomstand som jag har problem med. Varit inne tidigare för ca 2 år sedan och fått penicilin för att svullnaden skulle gå ned. Innan hade de ingen möjlighet att dra ut den. Men när jag skulle in och dra ut så visade sig att tanden sitter så illa till och fast att den måste opereras ut. Vilket man inte har råd till. Så jag lät det vara. Nu nått år senare flammade den upp igen och jag gick på penicillin i 1½ vecka. Känner ännu av den men nu är det iaf lugnt en tid framöver igen.
Så jädra synd att det är svin dyrt med tandläkaren. Inte varit inne på rutin undersökning ens sedan jag var 18.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#6 inge kul, har inte behövt laga några tänder än, men det kommer väl det också… Låter ju inte kul att du ska ha problem med nästan alla visdomständerna, dom är ena jävlar att ta bort. Och så gör det ju så x#@? ont också. Morsan sa att hon inte hade haft ont, den lyckosten, jag tror jag kommer ha gode ont i några dagar framöver såsom dom bände och hade sig får å få loss den. Så det blir till å knarka värktabletter några tagar framöver.
Dyrt som f*n är det ja, min kusin och hennes sambo hade varit och lagat hål för nåt år sen och det hade gott på 10 000 spänn för båda (5000+5000). Det är ju sjukt att det är så dyrt med tanke på hur viktiga tänderna är egentligen
Jepps det är extremt dyrt. Inget man frivilligt lägger ut om man inte har tandvärk.. hehe
Nej det gör inte ont. De ger alltid bedövning om man nu inte ber att inte får det. Ende är att man kan höra hur det knakar och de drar rätt mycket. Många tycker det är lite jobbigt.
Men har man haft ont innan och blir av med tanden så spelar det inge roll om det svider lite mindre under nån timme efter bedövningen släpper
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
det jag menade var att det gör ont efteråt, har haft ont i munnen (inte så farligt egentligen) sen dom drog ut den. Är så svullen i munnen än, så det gör ont att svälja, ver dessutom ganska stel i käken så det var rätt besvärligt att äta middag. Men det blir nog bättre till i morrn.

Jag är som niffen! Har inte haft ett enda hål och får också komplimanger från tandläkarn! :P
jag har aldrig haft hål, men jag har haft början till hål och en del emaljförtunningar. Jag får inga komplimanger då jag har så sneda tänder, däremot var det en som tyckte jag höll dom rena, jag är väl hyfsat bra på att borsta dom :)

#11 Haha, när jag var liten så var jag jättenoga med tandborstingen. En gång när jag hade glömt att börsta tänderna så började jag störtgrina, när vi satt och åt, på dagis… :P Ganska fult…