Nu är Ragamuffin inte ensam längre
Nu har jag fått hem Ragamuffins nya bur kamrat Deadly Dragonfruit som nu är 7 veckor. Ser så roligt ut när Deadly är mindre än Ragamuffin.
Imorse gick jag upp tidigt och divade mig. Gjorde rent buren samt inrede om den så nu ser de faktiskt lite kul ut. Vill ha mer inredning nu för det! Dock tror jag att jag att jag satt tunneln fel för bare den lille a vig nog å komma in i den verkar det som.

Introduktionen gick bra.. antar jag ^^' De sniffade på varandra. Gick runt i sängen och varandra. Sedan blev jag mer intressant samt skrivbordet som vanligt. Men så var man ju tvungen å ta itu med annat så de fick åka in i buren så den lille skulle få ordentlig vila, vatten, mat och så.

Så de fick vara i buren. Gick en bra stund med mer sniffande och Ragamuffin verkade peka ut att den översta våningen på två vånings huset var hans eller något. För det blev lite pipande och sådant. Men kan ha varit lek med. Inget allvarigt för det rasslade till, pep lite och sedan var det så med det. Sedan lekte de faktiskt en stund. Jagade varandra lite och smyg brottades. Sedan sprant den lille efter Ragamuffin i hela buren så han verkade nästan irriterad. Han blev nog förvånad att få hem en liten råttis kompis.
Något så här:

Nu så har Ragamuffin lyckats komma in i tunnel så jag slipper väl bråka med den tills den blir kissig :P Dedly verkar trivas väldigt bra i den och trä hängmattan. Verkar som råttor gilla stela hängmattor? Även om de nu visat intresse för den mjuka. Men Den hårda är den dom oftast ligger i verkar det som. Nåja. Hur söta som helst har dom varit hittils så allting verkat gå väldigt bra och min råtta slipper vara ensam råtta. Även om han inte verkar lika sugen på att leka som den andre :P

En sista bild på den lille :) Han e så bedorande. Precis som Thirre beskrivit honom ^^ Tack så mycket! *krama*

Vad skönt att han fått en kompis.. =)
Ja hittils har de gått bra. Men den äldre är ju helt klart inte med på vinken att de ska leka. :P Stackrs Deadly. Får leka med honom istället. Har även sett den lille tvätta på Ragamuffin nu. Ragamuffin lägger sig på sidan, blundar och njuter. Såg kul ut för jag trodde vid första an blick att Ragamuffin visade sig under den lille. Såg så dumt ut först :P