Cera och Spirit
Nu startar jag en egen tråd om den kull som antagligen föds här om litet mer än två veckor. Cera verkar vara dräktig då hon nu väger över 500 gram, enligt min konstiga våg vägde hon mellan 500-512 gram beroendes var på vågen hon stod.
En bättre och mer utförlig stamtavla för bebisarna som är på jäsning i Ceras mage kommer här:
- Far: Ladugårdens Spirit of Azuregos s/cc
- Mor: Ladugårdens Mare Serenetatis ci ut (för ljus ci)
Farfar: Ladugårdens Shruikan s/cc. Farmor: Ladugårdens Ceruean Dragonspawn
Morfar: Ladugårdens Fly to the moon ci ut. Mormor: Vagabonds Tähkähelmikkä
Farfarsfar: Sanders Higher Dimensions caramel. Farfarsmor: Ladugårdens Saphira s/bl. Farmorsfar: Ladugårdens Dreamroarer s-ch. Farmorsmor: Granathens Ciliata s/ba.
Morfarsfar: Brisby´s Hungry Like A Wolf pearl. Morfarsmor: Alvedansen ci. Mormorsfar: Vagabond´s Joukahainen ci. Mormorsmor: Heinäpellon Taika ci
Ja, om det är någon som har några spåningar gällandes vad för färger som kan dyka upp mottages gärna. Jag kommer att följa denna tråd i takt med ungarnas jäsning och sedemera liv.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
åh:) vad roligt, hoppas det blir någe:D
Min blogg: SweGizmo.se

Kul! Jag ska göra en sån där stamgrej som jag brukar göra för att luska i färger.
Älskar mina stora små vänner..

Spännande!

Jag har ju stamtavlor som leder bak till 90-talet på min linje.. *ler* Så det finns mer information att hämta gällande färg, temperament och ålder. (även om linjen startades -05 men hanarna har alltid varit äldre, närmare två eller äldre än två år.)
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Det finns allt en liten bebismage på Cera men jag börjar bli litet fundersam då hon inte har gått upp så mycket.. Kanske är det färre ungar då hon är äldre nu och jag har inte sett henne brunsta någon gång. Hon har även en annan utstrålning och är lugnare vilket späder på mina förhoppningar om ungar.

Å, hoppas det är något i magen!
Älskar mina stora små vänner..