Ogalvade galler *gnälltråd* :P
Ogalvade galler ger mig huvudvärk! Varför finns det ens? De stinker, jag känner av allergin på nolltid och dem är omöjliga att få rena *grrrr*
Nu står det enda sådana gallret jag har i badkaret.. jag har svintat taket, sen gav jag upp en liten stund för det är så jäkla jobbigt. Men nu måste jag få det gjort ordentligt, för husmusen är påväg hit med rostskydd och lack.. Buren i sig är för bra för att ge upp på så nu har projektet börjat.. *bläääääää kommer ta mig ett år att få rent skiten ordentligt.. gnäll, gnäll, gnäll. Gnyyy!!
Men attans vad glada ligisterna kommer bli när det är klart. Och jag när det inte stinker ladugård på två timmar så jag kan kräkas :P
*kategori???**
Kategorin är helt ok… för gudarna ska veta hur mycket jag hatar ogalvat galler…
För när man ska få det rent så luktar det ju apa i badrummet… Mmmm… fuktigt ogalvat galler *dreggel* 
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
hur ser ogalvat galler ut? är det rakt upp och ner obehandlat galler eller?
Jepp… otrevligt galler som tillverkarna inte bryr sig om :(
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Åh fy, det finns inget mer jag hatar än ogalvat galler!!
Att köra in lagosen i badrummet och börja skölja den är så motbjudande att det är hemskt! Det luktar så apa där och man får skrubba en timme med alla möjliga medel innan man får nån som helst ordning på sk*ten!
Sen så glänser gallret en minut efter, och så kommer kalkfläckarna. Tre timmar senare luktar det svinstia i rummet redan.. -.-
*hata ogalvat galler!!*
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

äscha nu är de snart fixat jue! Inget som inte lite spray ordnar
Qui dormit, non peccat

Gallret är klar skrubbat iaf. Men det hann både börja regna o bli mörkt när jag va klar så första sprayningen blir imorgon till frukosten. Så kanske jag är hög o glad resten av dagen *hahaha
#6 Du får visa bilder när det är klart sen. :)

Hmmm… Här känner jag att jag måste hänga kvar så man får veta hur det blev, "nyfiken"… Älskar min Lagosbur, men hatar dess ogalvade galler…
Förlåt för min tröga fråga. Men vad är ogalvat galler? 
#9 Galler som är helt omålade. Alltså silver galler typ. ;)
#10: Aha :P Då förstår jag, håhå. :P

ogalvat galler är galler som inte är galvanitiserad, alltså obehandlat. Fatttar inte ens varför sånt galler säljs! Måste ju vara hopplöst även till fåglar o andra smådjur än råttor!
Qui dormit, non peccat