Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 481 ggr
teachingbirds
0

Lite utställningsfrågor

Jag ska för första gången på utställning nu på Stora Pet och har ett par frågor.

På SRS hemsida står det: "- En mindre transportbur att ta råttorna till utställningen i är bra att ha. Tänk på att drag och temperaturväxlingar kan göra dina råttor förkylda - se till att de har det varmt och skönt på resan och i utställningslokalen. Samt att de har tillgång till mat och vatten. "

Vad jag undrar är om det är rekommenderat att man har en lite större bur, tex hamsterbur, med sig till utställningen som de kan sitta i under dagen?

Jag ska inte ställa ut den här gången utan ska bara ta med mig en eller två råttor och komma som besökare. Måste jag ha råttorna i bur hela tiden, eller kan jag ha de på mig när jag går runt?

Nåt annat man ska tänka på före och under sin första utställning, oavsett om man ska ställa ut eller bara titta?

hus-musen
0

Näe en transportbur räcker om du ska bära runt på dem,, men de finns ju de som har många med sig som har dem i småburar typ lite större musburar/hamsterburar eller kattburar.

Qui dormit, non peccat