Miniträff hemma hos mig den 29:e!
Jag ska ha miniträff hemma hos mig i Andersberg i Gävle den 29:e augusti, alltså nu på lördag. Som det ser ut nu kommer Kickan och Bim att dyka upp och eventuellt någon till. Alla är välkomna, det finns sovplatser åt dem som behöver också!
Det är okej att ta med råttor men på egen risk och säg till innan så att jag hinner forsla över mina egna till syrran. Är lite nojig med smittor just nu och vet varken vad mina eller era har för bassilusker så jag känner att jag inte vill ta ansvar för några eventuella smittor.
Har inte direkt funderat på mat och så men vi kanske kan dra ihop nå tacos eller nån sallad kanske?
Älskar mina stora små vänner..
Min valp joinar också… Om det kan locka någon! ;)
Om vi bara blir få kan vi kanske laga något enklare än tacos och sallad… Det blir så mycket skärande :P Men om man är flera så är det ju praktiskt.

Å, lilla Novaya! Haha, det var ett övertalningsarbete att få ha henne här, ska jag säga.
Ja, jag kanske skulle kunna göra typ quornfärssås med makaroner om alla gillar det? Jag brukar slänga i lite rotfrukter och grädde och krossade tomater. Mums! :) Men jag bjuder på maten eftersom ni får betala resan hit.

Det ka blir jättekul! bara det löser sig med resan och inte blir allt för dyrt! Skulle vara kul om flera kunde komma!

Ja, verkligen! :)

#1 Men åååå vilken gosboll!! 
Gah jag kan inte! ><
Har lovat att vara kattvakt..
Mvh Nathalie

Ta med katten då, haha.
Nä, men vad trist!

Jag bor ju faktist i gävle.. kanske man skulle komma :D Jag slutar skolan ganska sent sen ska jag hem å duscha och grejja.. men jag är nog redo att träffa folk vid 18.oo tiden!
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

Ja, men det är bara att dyka upp! Bussen in från Sandviken borde inte ta så lång tid. Så får du väl säga till om du klarar av att ta trean ut till Andersberg eller om du vill bli slussad från stan. Men det borde inte vara några problem att ta sig ut hit. Trean Andersberg/Ica Maxi går en gång i halvtimmen från rådhustorget. Jag bor ju vid Andersberg centrum och kan gå ner och stoppa busschauffören på lämpligast ställe. ;)

Jag bor nu i gävle mitt i stan så jag tar nog moppen till dig! Jag hittar till andersbergs centrum!
åh skulle ju vilja men jag får inte :(
Jag (och Moa?) kommer till Gävle 15:46!

Sara, jag följer inte med Kickan till uppsala tyvärr, men kommer nog komma hem till dig. :) Men kan du följa med mig till tåget på söndag någon gång när du kan? Klockan 17.14 kanske?
11.57, 13.57, 15.57, 17.14 går tågen. men det skulle vara bäst om jag kunde ta 17tåget. Vet du om man kan betala direkt på tåget eller på stationen?
Man betalar på tåget! :)

#14 På vägen från gävle också? :D
Det är ju samma tåg!
#15 Knäppis :P

Haha, ja, precis! Hmm, undra vad jag tänker med ibland…

#10 Men vad bra! :D
#11 Trist! Var bor du någonstans då?
#12 Det blir jättebra, det!
#13 Självklart följer jag med in till stan! 17-tåget går jättebra!
Är det någon som har tänkt sig ta med råttor hit? I så fall forslar jag över mina egna till syrran. Hon bor snett mittemot mig så vi hinner träffa mina också om det är så. Men kommer inga råttor får de vara hemma.
Jag ska dessutom se till att mössen finns tillgängliga. Måste ju visa upp mina små goingar fär er som är lite mussugna. :)
Hur många behöver sovplats? (så jag vet hur mycket sängkläder jag behöver plocka fram)
Och maten, hur gör vi med den? Det verkar som att vi blir fyra stycken. Funkar quornfärssås med makaroner? Kan steka på lite falukorv till den som inte gillar quornfärs.
Bor i stigslund så jag har ju tom. cykelavstånd, men jag har såklart planer för kvällen :/
Jag kommer och har med Novaya samt en tom transportbur :P Jag kan ta med sängkläder om du vill, men sova över gör jag gärna!
Och ja, jag är mussugen! ^^
Maten du föreslår fungerar utmärkt för mig. Jag kan ju ta med chips eller något sånt sen till kvällen!

Åh vad bra Sara! Jag bokar biljett nu så jag säkert får en plats. Jag behöver sovplats också, men jag kan ta med mig egna sovkläder om du vill. Och jag är jättemussugen! Och råttsugen, och novayasugen.. :P

Kanske blir lite ändringar här nu… Posetiva ändringar, Går det bra om jag kanske kommer tidigare? Typ 12 kanske? Kanske kickan också när jag har pratat med henne. Men först måste jag prata med pappa! :P Men måste kolla om det går bra först för dig.

#20 Men dyk upp tidigt då! Man behöver ju inte vara här så länge. :) Eller så kan du ju kika förbi dagen efter, på söndagen. Moa ska ju vara kvar till 17 så.
#21 Nä, strunta i sängkläder, det blir så mycket bök för dig att släpa runt på. Men ni får i så fall tåla att sova i lite råttgnagda sängkläder. Det blir ju lite så när råttorna går lösa där inne. ;)
#23 För mig går det hur bra som helst. Jag har tagit ledigt på lördag så det är luugnt. Fasiken, vi borde nästan göra nåt skoj på dagen känns det som nu, när det blir så mycket tid! Har ni varit på Alborgen någon gång?
Men då bokar jag en sovplats till Kickan och en till Bim!
Vad roligt det ska bli! :D

#24 Vad bra! men det är inte säkert än. Måste prata med pappa.
Vad ät alborgen för nåt då? Annars kan vi bara gosa med vaya, råttor och möss. Bättre än så kan det inte bli! :P

Jo, visst, det blir nog inte så svårt att utnyttja tiden till max ändå.
Alborgen är ett ställe som ligger i Valbo, strax utanför Gävle. Det är typ som fångarna på fortet, man springer runt i en massa banor och leker och löser problem. Men det kanske vi kan ta någon annan gång när fler kommer. Det är jäkligt kul, faktiskt. Banorna är jättebra gjorda. Kostar 200 kronor per person. Men som sagt, någon annan gång kanske. :)

#26 Ahaa, vi har ett liknade ställe här i sundsvall. Boda borg heter det. :) Ja, men jag kan åka dit om du vill! Det verkar kul! :D Man är i lag va?
Och Jag iaf, troligtvis kickan ckså om hon vill, kommer tidigare. Vi ska få skjuts till dig! :) Så det blir kul!

Jag är väldigt osäker på om jag kan komma då jag blivit dålig igen.. har smärtor.. men du märker om jag kommer, då ringer jag eller nått så får du möta mig hehe

Om ni vill så kan vi gå på furuvik! Där får man ha hundar också ju… Fast det kanske kostar ganska mkt och är kanske långt bort? Fast jag hatar zoon lite faktiskt…

Furuvik har väll öppet sisste helgen nu? de kostar nog ganska mycke, jag själv skulle inte kunna följa med pga kostnaden men jag ska ju kanske inte komma iaf så :P
Jag måste vara lite tråkig och erkänna att jag sticker rätt tidigt på söndagen, jag ska ju på råtthämtarfika hos Paula :)

Det känns lite för långt till Furuvik, tycker jag! Nä, men vi kan väl ta det som det kommer när ni dyker upp.
Förstår det, Kickan! Vad roligt med nytillskott, förresten! :)

Är det rätt om du bor på lugna gatan och att man svänger av vid Gävle Södra från E4an? Det finns ett statoil ganska nära dig, går det bra att min skjuts lämnar mig där och så kan du komma och möta mig?
Min syster och hennes pojkvän ska till Furuvik och ska skjutsa så kan de fortsätta den vägen och hitta till Furuvik? Du kanske vet bäst hur man kommer dit. Och går det bra att jag kommer vid 12 kanske? Jag kan smsa dig när vi närmar oss (om jag kan få det?)
Vi åker tio från sundsvall och vi får se om kickan förjer med oss eller inte.

Oj, haha, jag bor inte på Lugna gatan men mina föräldrar bor där. Jag är skriven där fortfarande men bor på Vinddraget, mitt i andersbergs centrum.
Be skjutsen att lämna av er vid Gävle Bro så kommer jag och möter upp er där! Det är nära mig.
Jag är väldigt dålig på att hitta i Gävle och omkring men min sambo är expert på det där så han ställer nog upp med att förklara via telefon. :) Han ska vara hemma imorgon.
Ja, men det blir skitbra! Jag pm:ar dig mitt nummer om du inte redan har det så är det bara att sms:a när ni närmar er.
Vad kul det ska bli! :D

Han vet vart gävle bro är. Så där kan han släppa av mig så smsar eller ringer jag när vi snart är där :) Du får pma nummret!

Å, vad bra! :D
Jag och Novaya kommer med Moa! :)

#37 Jättebra! :D Då kommer vi båda till Gävle Bro.

Det blir myspys! :D
Ja, det ska det verkligen! :)

Ja, det ska bli hur kul som helst! Jag ska gå och lägga mig nu så det kan bli lördag snart…

Hihi, ja, jag blir nog uppe en stund till. Men sent blir det inte!

Blev de ingen träff idag?
Haha, jag har inte tänkt på det men det står ju fel datum i rubriken! :P
"i Gävle den 28:e augusti, alltså nu på lördag"
Lördag stämmer, inte 28:onde!

Men gud, vilken klant jag är! Den 29:onde ska det ju vara! Imorgon, lördag, alltså! Ändrar rubriken nu..

Hehe tur att jag sa nått kanske!

Haha, ja!

Jag kommer inte iaf.. ha så kul allihop!

Okej, vad trökigt! :P
Ja, vi har det skitmysigt. Och Kickans Novaya är världens goaste!

Tack Kickan och Bim för en supertrevlig helg!
Vi har tagit det lugnt, pratat hundar och råttor och glott på film.
I morse bästämde sig jag och Bim i sista minuten att följa med till Paula när Kickan skulle hämta sina råttbebisar. Det var rätt mkt folk där och Paula hade fullt sjå men vi hann prata lite med henne också och träffa hennes råttor.
Nu är jag hemma och trött som sjutton. Ska lägga in lite bilder i min bilddagbok så fort jag orkar. Dock tror jag att det var Bim som stod för det mesta av fotandet!

Tack själv Sara! Det var jättekul!
Nu har jag laddat upp bilder från träffen på min bdb. Bims heter jag där!

Vilka härliga bilder du har tagit! Fast ursh vad Tillan ser tjock ut! :O

#52 Äh, hon är ju en liten tjockis! ;) En söt tjockis!