Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 449 ggr
Dressan
0

hon nyser

Hej!

jag köpte min råttor för ca 2månader sedan..

det som jag tycker är så konstigt är att hon nyser fortfarande.. efter 2månader..

Är det normalt?

Är tacksam för svar :)

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

Absinthe
0

Låter hon nåt ifrån lungorna? Har du gett huskurer mot förkylning? =)

Dressan
0

nej .. det gör hon inte Obestämd.. huskuren? nej ´.. tror inte jag har gjort det

Mvh Caroline

SweGizmo
0

rosslar hon i lungorna?

Min blogg: SweGizmo.se

Absinthe
0

Kan hända att hon är lite förkyld, prova göra rooiboste utan koffein till henne, låt teet dra tillsammans med två vitlöksklyftor och låt det svalna lite så det är ljummet, ta bort vitlöksklyftorna och tillsätt honung.
Du kan annars köpa kan jang som finns i de flesta matvarubutiker på hälsokosthyllan, detta är ett naturpreperat som motverkar och förebygger förkylningar. Så det är inget farligt om de som inte är sjuka får det i sig, rena naturprodukter. Detta ska hällas i vattnet.

Kanske ska se över miljön om det finns nåt som kan vara dammigt om din hona är lite känslig i luftvägarna. Bör undvika kattsand, kutterspån och andra dammiga grejer i buren om man har råttor som är lite känsligare. =)
Kan prova ta bort underlag helt och ha fleece på bottnen, visserligen börjar ju tyg lukta väldigt lätt, men man får ha olika att byta med. Kanske bra att se om det blir bättre åtminstone. =)
Finns inget drag som de står i? Står inte nära ytterdörr eller öppna fönster etc? =)

Om det inte går över snart så hade jag kontaktat veterinär och rådfrågat om hon kanske behöver medicin för att bli av med nysningarna. Om de fortsätter och är väldigt frekvent.

Lycka till! =)

Dressan
0

#3 nej det gör hon inte.. hon nyser mest när hon är i sängen eller ska dra i våra kläder.. kanske är därför?

Innan så ringde vi till vet.. men de sa bara att det inte är farligt så länge det inte kommer ut något tjockt ifrån näsan ..

#4 tack för hjälpen! ska spara det om de nu blir förkylda :)

Mvh Caroline