Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 365 ggr
imilija
0

vad kan jag göra?

min ena råtta har börjat gnaga på gallret lite då och då. spelar ingen roll om hon precis varit ute och busat, eller om buren är nymöblerad, så vad kan jag göra åt saken?

artdesiu
0

Fler saker för att aktivera henne i buren?

idaleck
0

Spraya med en blomspryta på henne när hon gnager kanske?

Allamej
0

Vad du än gör, plocka inte ut henne när hon gnager.

Våra pälsade vänner är otroligt smarta och dom lär sig direkt vad man ska göra för att få uppmärksamhet

Plockar du ut henne en gång så kommer hon aldrig att sluta..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

imilija
0

jag har testat att klappa händerna, för att skrämma henne liksom, antar att det fungerar lika väl som att spreja med vatten.

plocka ut henne är jag noga med att INTE göra, men finns det något mer jag kan göra för att underhålla henne?

hon är extremt nyfiken av sig och eftersom det bara är hon som gnager så gissar jag att hon är lite mer rastlös och svårt stimulerad..

Allamej
0

Fjädrar. små askar som är väl förslutna med tejp med godis i.

labyrint på burbotten gjord av flingpaket?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

imilija
0

oh, bra tips! här ska pysslas :D