Gnagar på Panodil
Jag undrar om det är farligt om en råtta gnagar på Panodil?
min råtta va inne i en låda där jag har min medicin.. såg att hon började gnaga på en panodil tablett.. hon har inte fått i sig mycket men lite..
vad ska man göra?:/
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider

Hur mycket kan hon ha fått i sig? Jag vet inte hur råttor reagerar på panodil men för en människa är det farligt att överdosera.
Jag skulle ringa en veterinär faktiskt. Med det samma. Fast så är jag ju nojig av mig också. Jag vet inte om det ger något att ringa till giftcentralen för de har ju mest bara hand om mänskliga fall. Tror veterinär är bättre. Vad säger ni andra?

hon fick inte i sig mycket.. men det kanske är mycket för en liten råtta :/ tror nog jag ringer till vet iaf.. är nog bäst så :/
Mvh Caroline

Jo men gör det! Så vet du vilka sympton du ska titta efter i alla fall. I små mängder är det säkert ingen fara men en råtta är ju minimal! Bäst att vara på den säkra sidan.

har ringt nu.. de säger att vi ska ha koll på henne :/
Tack för hjälpen :)
Mvh Caroline
Det har min ena råtta också gjort, och det gav inga problem - så tror inte du behöver oroa dig (:

Sa de något om vilka symptom du skulle hålla koll på? Jag menar, det kan ju vara trevligt att veta för oss andra ifall det (gud förbjude) skulle hända någon av våra råttisar.
Råttor äter ju inte heller upp allt de gnagar på… mina gnagar på massor men är ganska selektiva i vad de verkligen äter upp sen.

de sa att vi skulle ha koll på om hon va seg eller trött :)
Mvh Caroline

#7 OK, lite som jag tänkte då också. Men man vet ju aldrig hur det kan te sig på smådjur.