Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 863 ggr
elvissspringsteen1
0

burmått 5råttor

vilka mått är tillåtna för en bur med 5råttor?

eloize
0

På denna sida kan du räkna ut själv!

och skriva i måtten på dom burar du tänk köpa eller har funderingar över att ha 5pojkar i…..

http://www.ratpower.se/?page_id=88

[

](http://www.ratpower.se/?page_id=88)

elvissspringsteen1
0

tack så mycket!

eloize
0

vassego!Glad

elvissspringsteen1
0

om ja kollar där så kan man ha upp till 4st i en bur som är 78,50,70cm. vad tycker ni andra jag har ej buren hemma nu som ja har tänkt köpa så ja kan inte se den, men 5råttor i den buren är det helt vrickat och extremt för trångt?

jag har 3grabbar nu som jag tagit hand om pga misskötsel, och hon har fortfarande råttor kvar, bla en som är döv och blind(hjärtat går ju sönder då)<3

Så jag ska skaffa en större bur åt dom jag har, och den ja funderar på har måtten ovan, jag skulle så gärna vilja ta hand om dom två som är kvar oxå. Men tycker ni det är alldeles för litet att ha 5st i den buren?

elvissspringsteen1
0

putt…ingen som kan säga vad ni skulle ha gjort. tror ni att den e stor nog åt 5st?

KickanW
0

Nog kan man ha dem i buren. Jag hade dock letat efter en större och haft dem ute så ofta jag kan tills jag hittat en!

Mina fyra hanar har bott i bra mycket mindre burar än den, men då bara tillfälligt.

MangoMelon
0

Jag skulle inte sätta fem hanar i en såpass liten bur. Okej visst, hanar är inte lika aktiva som honor, men de vill nog också röra på sig och busa. Även om nån av råttorna är skrupplig så behöver de endå ha en egen plats, och då kan inte buren vara för liten. Hanar är dessutom större än honor så de tar ju mer plats.

Jag har själv min ena hanflock tillfälligt en lite för liten bur då den stora de hade gick sönder då vi flyttade. Även om de får springa ute dagligen har jag märkt att de lagt på hullet under den här tiden. Så det är ju också ett minus. Ett annat minus är att det är svårare att inreda en mindre bur, vilket kanske inte är så skoj..

Nej skulle jag vara du skulle jag satsa på en lite större bur från början så att det är tillräckligt från början..

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

teachingbirds
0

Om det är brådis för de två kvarvarande grabbarna att få nytt hem så kanske det är bättre än inget att du tar dem. Men se då till att inreda så att alla kan få egna platser att krypa undan på, och mycket saker att aktivera sig med. Ta ut dem ofta tills du hittar en större bur, för det måste du nog göra, den är nog inte tillräcklig mer än i en övergångsperiod. Men som sagt, ibland kan det ju vara pest eller kolera, och i vissa fall kan det ju vara bättre att du då tar de, även fast de hamnar i en liten bur ett tag.

Edit: Usch va luddigt det blev, men ni kanske fattar vad jag menar.

elvissspringsteen1
0

okey, då nöjer jag mig med mina tre grabbar då. å hoppas att dom får ett annat bra hem.:/ känns trist men annars får dom ju de inge bra här heller, då är de inte vad jag ville.

elvissspringsteen1
0

men om buruträknaren säger 5råttor är det okey då? för ja har en annan bur på g oxå å den är 85,48,70cm å de säger den 5råttor om…

blackvelvet
0

10# Jag tycker som de andra, att du kan ha det en kortare period.
Jag hade tagit hem hanarna, och låtit dom ha den buren tills jag hittat någon större. Och då ha dom ute varje dag och aktivera dom.
Det går att hitta burar till bra pris på blocket tex

elvissspringsteen1
0

men alltså nu har jag köpt den stora buren. den som är godkänd för 5st. då går det väl?

KickanW
0

#12: Den är laglig för fem råttor, vilket (tycker jag) är i minsta laget. Såklart fungerar det, men jag brukar ha dubbelt så stor som det som är lagligt.

elvissspringsteen1
0

oki