Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 580 ggr
zickan
0

Intresse koll

Jag har under en lång tid letat en hane åt min fairfox. Men jag har inte hittat någon som jag gillat. De hanar jag har hemma tycker jag inte passar henne, även om en av dom kommer gå i avel. Tittat runt länge men tycker ingen direkt haft något intressant att fråga efter.
Men när jag var hemma hos absinthe så blev jag väldigt kär i Kiwava. Fel färg att blanda in hos foxy. Men han hade det där lilla extra och bra häng. Absinthe är snäll och lånar ut kiwava åt en kull i sep. Kommer hämta hem honom slutet på aug om inget händer.

Varför jag dels väldigt gärna vill ta kullen är pga foxys pappa gick bort efter kullen föddes. Han blev illa biten på ryggen av en annan råtta. Vetten försökte men det var djupt och vägrade läka. Blev även infekterat. Då bad dom mig ge upp och låta han somna in.
Foxys mamma(kajsa) finns och bor i foder hem här i västerås hos geten.
Ena systern bor hos absinhte och har haft en lyckad kull.

Lite mer om kiwava står i absinthes tråd "intressekoll"
Han är fawn hooded dumbo. Fairfox är en mink dumbobärare.

Ungarna söker främst sällskap/utställnings hem. Men till rätt person kan de flytta till för avel. Vill ha updateringar om hur det går för dom i nye hemmet. För mer info om köpa råtta av mig. Besök min gamla hemsida: zickan.webs.com
Kommer givetvis reggas i srs. Säljes för 250:- st vid hämtning hos mig eller i västerås.
100:- extra vid transport till sthlm/örebro/ludvika/köping och närliggande.
Blir det en kull så kommer varje köpare få med sig en råttsele för att uppmuntra till mer utgång :-)
Kommer inte ha panik att hitta hem. Finns det inge intresse så finns det plats hemma hos mig för dom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Absinthe
0

Mitt intresse ligger i hur ungarna blir, synd Fairfox är släkt med Missil, men ska Kiwa bli pappa fler gånger med någon som jag inte har släkt till här hemma så vill jag ha en plutt! =)

Men jag vill veta allt om kullen iaf! ^^,

zickan
0

#1 Givetvis får du veta allt. Jag har fått ett par pm nu på morgonen ifrån folk som är intresserade. Vilket är jätte kul. Speciellt att det är ifrån personer jag känner till sedan innan :-)
Det är kul när man får eller har en bra kontakt med personerna som är intresserade.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.