Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 888 ggr
Jinaum
0

Usch vad jobbigt de känns

Imorgon blir det att ringa veterinären. Får avliva min Snarf då han bitit mig 3 gånger nu, min pappa 1 gång och sin burkamrat med ett rejält jack på rumpan. Hans burkamrat har varit hyper nervös och hoppig då Snarf attackerat honom utan orsak. Det är mer synd om burs kamraten nu.

Dock känns det jobbigt för jag vet ju inte när och hur jag ska kunna skaffa burs kamrat till honom igen. Tänkte ju skaffa två råttor då det finns gått om utrymme i min stora hornbach bur. En råtta mer eller mindre gör ingen skada i den där stora buren tycker jag.

Jag hoppas min pappa kan lägga ut lite pengar för mig så jag kan köpa in råttor. Vill inte att Raggamuffin ska gå ensam allt för länge. max en månad om ens det?

För att vara lite possetiv: Var ute och gick med Raggamuffin för jag tänkte han skulle få slappna av lite. Stackarn var som en liten platt potatis i min famn. Han bara låg å njöt av solskenet. Sedan fick han ju lite uppmärksamhet då jag var å köpte cambridge med å där får han följa med in så han blev lite klappad där med :) Sedan gick vi till glaskiosken. Så han fick smacka lite på blåbärs sorbet. Såg så roligt ut med massa lila om nosen XD Men han var verkligen lugn och underbar som en jätte mysråtta. Lite nervös är han ju men han mådde helt klart bra utav att få komma bort från bur tyrannen lite.

Absinthe
0

Aw, tråkigt att behöva ta bort sin råtta.. =/

Men skönt att din andra pojke fick slappna av lite, då känns det väl ändå som rätt beslut när du ser att han inte mår bra med sin nuvarande kompis?

Jag kommer att ha en kull snart, där är en del intressanter på kullen redan, parningen sker i helgen. Du kan ju PMa om du skulle vara intresserad? 

Beklagar sorgen redan nu. *tröstkramar*

Jinaum
0

tack absynth :) Jag skall höra av mig till lite uppföddare imorgon men jag kanske pmar dig om jag inte får napp^^ Vill bara inte att min stackars Raggamuffin skall behöva gå ensam för länge.

Jinaum
0

gud min kompis har tjötat för mycket på mig om att gå på Absynth.. Menade ju Absinthe

Absinthe
0

Prata med Zickan annars, hon kanske har något redan nu, inte så stor koll, men tål att kollas iaf! =)

Jinaum
0

Jo det är det ju ^^' Vill ju försöka vara lite selektiv och välja den uppföddare jag tycker verka passa

Jinaum
0

Nehe.. nu fick man inte ringt veterinären för de har så konstiga öppetider.. Jag som suttit och försökt få mig själv å ringa. Nu stod man med råttan i famnen å bara lipa. Att det ska vara så förbannat svårt.

Anvariel
0

#6 Ja de brukar kunna ha det… :( Hoppas du får det hela överstökat snart. Stor virtuell tröstkram till dig!!

Jinaum
0

JO.. pappa fick tag i veterinären. Han hade ev tid imorgon. Får veta först förens efter 10.

Känns som hemskt när han är så go ena stunden men en tyrann nästa.. Jag hoppas bara raggamuffin inte tar illa vid sig.

har ju en stor hornbach till honom.. funderar på om jag borde sätta honom i en mindre bur så länge eller bara låta honom vara och försöka fyllaa buren med inredning.

Anvariel
0

Jag har ingen större erfarenhet med sånt här men instinktivt skulle jag inte rekommendera att du byter bur. Han har ju trots allt sin trygghet i den bur han är van med. Och det blir ju en tillräckligt stor omställning när burkompisen försvinner. Men lilla gullekillen tar nog det bra, ska du se. Det är nog allra värst för dig.

Jinaum
0

#9 tror snarare Raggamuffin kommer pusta ut lite. Den andre är rätt elak mot honom.

Håller på och fiskar efter någon uppföddare som har rått bebbar som anitngen snart är leverans klara eller är leverans klara. Min mamma skulle vara snäll och höra efter om hon kunde finna någon hon med.

zickan
0

Var det du som hade mailat mig?. Jag har ingen ungar kvar nu och nästa kull planerad först i sep. Men vart bor du?
Om du inte hittar någon råtta som sällskap så kanske jag kan låna ut en så länge tills det dyker upp någon.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jinaum
0

Jo var jag.

Bor i vara. En bit ifrån gbg.

Usch vad hemskt det känns. Sitter bara å lippar när jag är i mitt egna rum. De här går inte..