Dagens feelgoodråtta
Dagens feelgoodråtta går till Vera Wang!
Vera var uppe och sprang medans alla andra honor låg och sov, självklart tyckte jag lite synd att hon inte hade någon att busa med då så jag tog ut henne så hon fick vara med mig tills de andra kvickar till.
Sötnosen lägger sig i armvecket på mig och somnar medans jag plockar i hennes päls och klappar henne på huvudet och drar nätt och mysigt i öronen på henne sådär lagom så att man ser hur de verkligen inte kan motså så mysigt det är, de börjar smaska lite lätt och sen kommer knastret, börjar de väl knastra i detta tillståndet kan de inte sluta, inte bara knaster utan även ploppandet med ögonen blir ohejdbart. Just som för Vera precis. Det är underbart att vara råtta när matte myser länge.
Vi satt i en timme och klappade och gosade, mattes ögonen kunde knappt hållas öppna, för det såg så mysigt ut att bara slappa sådär som Vera kan!
Trots att matte efter denna timmen kom på varför Vera var uppe och sprang medans de andra sov så står jag ut med en blöt fläck på linnet men en råtta innanför just nu som knastrar och myser gärnet fortfarande av att vara nära.
För Vera tyckte att livet var slappe idag, allt tar man med ro!
Vera är mattes lilla charmtroll, denna dagen har varit jättetråkig, men denna tjejen gjorde min kväll nu! 
mm underbart, vet precis vad du menar - har knaster i örat här med 
Ge mer än du förväntar dig att få.
Åh underbart, min lilla Vera ^^ Härligt att ni trivs med varann! :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se