Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1268 ggr
yume
0

stressboll

På vår skola har vi underbara råttisar men problemet är att dom blir typ missskötta… dom får typ mat i en sån där "aktiveringsboll" för ..hamstrar? så får dom typ  EN MATSKED foder (i den)å "fri tillgång" på "råttpellets" jag blir så lessen när jag ser de. 2 har redan dött, nu e de tre kvar. Dom dog av för sen parning dom va aldeles för gammla för att få sin första kull en dog på en gång å hennes 13 ungar lika så den andra fick en död född kull på 12 sen en kull på 13 där 7 klara sj

Kristall
0

Usch, vad tråkigt.. :/

Tala med dem i skolan, kanske?

Annars, anmäl.

För jag menar, så där kan det ju inte hålla på.. :(

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Stephanie
0

Ibland blir jag bara förbannad på skolor som inte kan sköta om sina djur… Vad tror de att de är för förebilder?

Jag skulle ta ett snack med den ansvariga för djuren och berätta hur de ska skötas. Säger h*n att de inte kommer ändra något, så berätta att du i så fall anmäler dom. Så ska dom absolut inte sköta om sina djur!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Millie
0

Nej usch! Du måste verkligen prata med den ansvarige. Sedan är det inte lite lite mat till dem?

galning
0

Jag går på samma skola, och dom säger att Rått pelletsen är deras fullfoder och det andra fodret är typ.. "godis" :S lite hemskt att se dom kämpa med den där aktiveringsbollen för att få mat till sej själv och ungarna.. fast just nu har dom inga ungar som tur är

yume
0

ja asså både jag å galning har försökt…

Grodan
0

vad har ni försökt med? prata med dem eller anmäla?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Yeay
0

Råttorna i min skola får också råttpellets. Sedan får dom lite frukt och grönt varje dag, och någon gång ibland typ ägg och så. Dessutom får dom i princip ingen aktivering och tidigare hade dom honan och hanen tillsammans när honan hade ungar. Jag tycker inte dom sköter dom bra alls. Trots det har dom haft råttor som blir 3-4 år :S Förstår inte hur dom lyckas med tanke på hur dom sköts. Mössen sköts precis likadant, och enda gången mössen blir hanterade över huvudtaget är när man städar burarna :S Men om jag känner dom på min skola rätt så hjälper det inte att klaga, dom kommer inte göra något ändå. Vad jag inte förstår är varför inte typ någon djurskyddsinspektör eller något kommer och kollar skolor ibland då och då, jag menar det kan väl ändå inte vara tillåtet att lära ut fel :S?

Grodan
0

Det är ju inte olagligt att mata råttor med pellets. Handeln säljer massor med pellets som kallas för råttmat, så det är ju klart att många tycker att det är lätt att ge rådisarna.

Frågan om man kan hitta något i lagen som skolan bryter mot. Stimulans i buren? Storlek på buren? Van/misskötsel?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

yume
0

Asså aktiverings boll update :den är borta nu:P men dom får fortfarande fårpellets och råttpellets och sånt…

(inga ägg ingen mat och sånt "lyx")

aw btw helt of topic

jag ska få mina första rått pojkar om två veckor:P

lite almäna tips vore trevligt har ju lite råttvana men

alltid bra att veta mer

råttpussar hjalle

SweGizmo
0

jag hade anmält den skolan.

Min blogg: SweGizmo.se

HextremO
1

Du kan ju alltid prata med skolan..

Och gör dom ingeting åt saken, så kan ni hota med att göra en anmälan och gå ut med det i tidningen. Skulle tro att det ändras snabbt för en skola vill nog inte direkt ha dålig pr direkt.

Händer ingenting då så gör ni en anmälan..