OT Expo syd
Expo syd i Kristianstad den 29/8.
Reptilmässa man kan gå till och kolla. Kostar inträde, och det är olika om man är medlem eller inte. Priserna vet jag inte, men kanske andra här inne som vet det? =)
Jag ska dit och kika, aldrig varit där och tycker det skulle vara spännande!
Några fler som ska dit? ^^,
(Väldigt OT med tanke på innehållet)
jag ska dit. hade varit kul att få med sig en liten råtta hem när man har möjlighet att hämta lite längre bort. men har inte hittat nåt av intresse än..
försökt hitta prisuppgifter på olika reptilsidor nu. men hittar bara att det brukar kosta runt 75 kr i inträde.

jag ska ev dit, har inte bestämt mej ännu…..

Vad kul om ni ska dit.. =)

ja då kan man ju säga hej till varann! vore trevligt o träffas!
om man ev hittat en trevlig råtta i sthlm. nån som vill ta med den ner i så fall?

Jag bor ju i kristianstad
Men bajs att jag är i turkiet då.. 
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Finns det någon länk att läsa mer eller så?
Skulle mer än gärna gå, men fasiken att det kan vara så dyrt. 800kr enbart resa fram och tillbaka för ungdom… På dom pengarna kommer jag ju nästan till brasilien på…

Hej hej :)
Jag ska dit i år precis som jag varit nu i 5 år i rad ^^ hehe
Jag har ganska stort reptil intresse, så att missa mässan vore inte ett alternativ. Jag e på jakt efter Butter bebisar eller semi adulta Majsormar i år :) eller ev. någon annan fin härlig morph.
Jag varnar er som ÄLSKAR råttor men som inte är så förtjusta för reptiler för att åka dit, då där finns mycket försäljning av orm mat.
Det är jättekul och trevligt att kolla på alla vackra och spännande reptiler kackerlackor och spindlar mm. som säljs där, men har man lätt för att reagera om där skulle sitta ett par råttor i en ganska trång labbur med spån så kanske man borde undvika att gå.
Eller om man inte vill se döda frysta råttor som säljs där. Jag säger verkligen inte att ni inte får gå och bedömma själva eller så. Jag bara förvarnar så att ingen känner sig shockad eller lurad när dem väl är på plats. Dock så har ju lagarna blivit lite bättre så där är mycket bättre regler om hur mycket plats djuren måste ha tillgång till osv. nu än för några år sedan :)
Mässan börjar lite senare än vanligt då dem får tillgång till lokalen ganska sen då den är bokad till ett annat arrangemang kvällen innan. Så mässan kommer starta runt 11 och vara tills runt 15.00
Priserna för att ha bord där är samma som förra året, men jag kunde tyvärr inte hitta något Entré pris än. Men jag ska Maila dem och se om dem har fastställt någora entré priser än.
Mvh Johanna
det är andra regler som gäller nu för försäljning av gnagare. de måste hålla sig till L80. va även så förra året. såg inga råttor alls där då. några möss dock. de va allt.
innan dess så har jag sett sorkar, igelkottar, flygande hund, nilråttor mm.

Denna mässa är inget för den som vill se råttor och möss utan för dem som har reptilintresse? Enbart?

#11 nej, är du inte intresserad av reptiler och dess skönhet så är mässan inget för dej!

#12 Nej, jag håller mig till råttor och möss ja…

#13 ok! ja nej då är det utanför ditt intresse!

Jag tycker visst den som e Rått eller Mus intresserad kan komma dit. Många som sysslar med råttor eller möss sysslar med ormar också. Det finns många snälla trevliga människor som även dem har intressen för råttor och möss :)
Dem flesta som sysslar med reptiler gillar råttor och möss med då dem som sysslar med retpitler gillar trevliga vackra och underhållande djur som är lite mer ovanliga än andra.
Entré priserna e klara föresten !
Fick ett mail idag av deras Expo syd ansvarige Mia 
Vuxna 60:-
Barn (7-12 år) 20:-
Familj (2 vuxna + barn -12 år) 130:-
Hon tycker det är jättetrevligt att vi visar intresse för mässan 
Fler frågor ? Mvh Johanna

#15 Mitt stora intresse är möss och råttor. Jag tycker att reptiler är vackra facsinerande djur att se på och hålla. Men jag har inget intresse för att se en viss sorts orm, en viss färg eller art av spindel. I djuraffärer går jag gärna in bland terrarium och kolar "åhh, kolla vilken häftig orm" Men det är det intresset jag har ang reptiler. Intresset är att jag gillar att se på dem, men har inget intresse som sagt att se en viss art, en viss färg osv. Mitt intresse där ligger på ett barns nivå eller hur jag ska förklara… Ett barn säger "titta vilken stor orm" och blir facsinerad. Någon annan säger typ! (jag kan ingenting!) "Titta vilken otroligt fin färg på denna anaconda ifrån amasonas djungel, vilken typisk anaconda i kroppen" helt facsinerad. Båda kollar på samma orm, båda blir facsinerade, men på olika sätt.
Tror du det är värt det? Då detta intresse är på ett annat sätt än med råttor och möss.

Hade det vart reptilmässa närmare stockholm hade jag väldigt gärna gått. Har ingen reptil just nu, men haft och tycker det är otroligt vackra och spännande djur.
#16 om du tycker att det är roligt att titta på ormar så är det värt att gå dit. spela roll varför du tycker det är roligt. Jag tycker även det är roligt att äcklas över de olika insekterna som de säljer i olika burkar. Spindlarna har jag nog samma försjusning för som du har med ormar, jag vet inget om dom men jag tycker dom e fina o häftiga samtidigt som jag e lite rädd för dom.
Du kan även titta på skallerormar och corbor tex som brukar finnas till försäljning där.

16# Jag tycker inte att du ska åka om du inte känner att du verkigen vill dit. sen där är ju mest reptiler och spindlar kackerlackor mm. Men där brukar även vara vissa mus uppfödare, katta som jag känner brukar vara där varje år och hon har vissa som hon säljer till foder och vissa till sällskap.
Sen har vi ju folk som sysslar med råttor som kommer dit, som mest är där för sitt ormintresse men son säkert gärna snackar möss och råttor också :)
Men jag tycker det beror helt å hållet på hur du känner för mässan, jag tvingar ingen att sticka dit. Jag brukar bara tycka att där är så himmla kul å att dem stänger alldeles för tidigt ^^ hehe men det är kanske bara jag.
Men fundera på det å se om du känner för det :)

Men iofs då kanske det inte är värt att köra ändå från Linköping för det lilla. Det kostar ju ganska mycket.

#17 är en reptilmässa i sthlm i september…. 

*putt* ^^,

#21 Ja, jag var faktiskt inne på Repti och såg det
Det låter vääldigt spännande..

#23 den är liten men duger för att få kika på lite reptiler! 

#24 Jo, den är ju tyvärr mindre. Tur att man inte har nåt terrarium hemma just nu..blir så lätt att någon följer med annars…haha :)
Jag har försökt gå på de flesta reptil mässor som varit sedan jag fltytade till sthlm. är riktigt kul att bara kolla. oftast så ska alla dit så det är bra mötesplats när det är någon som ska ha ett djur ifrån mig eller som jag ska ha ett djur ifrån.
Sedan säljer dom billigt frysfoder och mask som jag har till mina illrar, ormar och igelkottar.
Jag kommer åka ifrån västerås, igenom sthlm, norrköping och virserum innan det är mot kristianstad och senare tillbaka. Kan hjälpa till att tranportera djur om det behövs.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.